A forradalmi technológiák töretlen terjedése ellenére számos vállalkozás digitális átalakulási programja még mindig gyerekcipőben jár. Ezt bizonyítja, hogy az üzleti vezetők 78 százaléka szeretné, ha a digitális átalakulás elterjedtebb lenne a vállalaton belül. A vállalkozások több mint fele gondolja úgy, hogy öt év múlva nehezen tud majd megfelelni a vásárlók igényeinek, és majdnem minden harmadik (30 százalék) még mindig aggódik amiatt, hogy a vállalat lemarad a versenyben – mindezt a Dell Technologies legújabb, Digital Transformation (DT) Index felmérésének eredményei mutatják.
A Dell Technologies az Intellel és a Vanson Bourne-nel együttműködve a közép- és nagyvállalati szektorban világszerte összesen 4600 üzleti vezetőt – igazgatókat és felsővezetőket – keresett meg, hogy értékeljék vállalataik erőfeszítéseit az átalakulás területén.
A tanulmány kimutatta, hogy a digitálisan fejlődő piacok a legérettebbek – világviszonylatban első helyen India, Brazília és Thaiföld áll. Ezzel szemben a már fejlett piacok elmaradást mutatnak: Japán, Dánia és Franciaország érte el a legalacsonyabb digitális érettég-pontszámot. Emellett a fejlődő piacok jobban bíznak abban, hogy a digitális jövő a javukra, és nem a kárukra válik majd (53 százalék), szemben a fejlett országokkal (40 százalék).
A 2016-ban készült legutóbbi felméréssel összehasonlításva jól látszik, hogy az előrehaladás lassú, és a vállalatok nem képesek tartani a lépést a változások intenzív ütemével. Míg az átalakulást befogadók aránya nőtt, a digitális vezetők körében nem történt változás. Tízből majdnem négy vállalkozás (39 százalék) még mindig a két digitálisan legkevésbé érett csoportba tartozik.
„A közeljövőben minden vállalatnak digitális szervezetté kell alakulnia, és a felmérés eredményei szerint a többségnek addig még hosszú utat kell megtennie. A szervezeteknek korszerűsíteniük kell a technológiáikat, hogy kivehessék a részüket a digitális átalakulás teremtette példátlan lehetőségekből. Itt az ideje lépni” – mondta Michael Dell, a Dell Technologies elnök-vezérigazgatója.
Az üzleti vezetőket bizalmatlanság jellemzi, és 91 százalékuk tartósan akadályoztatva érzi magát. A kutatás szerint a sikeres digitális átalakulás öt legelterjedtebb akadálya: az adatvédelmi és biztonsági szempontok, a költségvetés és a források hiánya, a vállalaton belüli szakértelem és gyakorlat hiánya, a szabályozási és jogszabályi változások és a fejletlen digitális kultúra.
A válaszadók majdnem fele (49 százalék) véli úgy, hogy a következő öt évben a vállalatának nehéz lesz bizonyítania a megbízhatóságát. Közel egyharmaduk (32 százalék) nem bízik benne, hogy a vállalata megfelel majd az előírásoknak – például a GDPR-nak. Háromból egy válaszadó pedig nem bízik abban, hogy a vállalat gondoskodna a munkavállalói és ügyfelei adatainak védelméről.
A legelterjedtebb technológiai beruházási területek az elkövetkező 1–3 évben:
A vezetők válaszai a tervekre vonatkozóan viszonylag egységesek, és fogokozott hangsúlyt helyeznek a munkaerő, a biztonság és az informatikai háttér fejlesztésére. A válaszadók 46 százaléka növeli házon belül a digitális szakértelmet, például programozói képzésekkel az alkalmazottaknak. Ez komoly előrelépés a 2016-os 27 százalékhoz képest.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.