Az egyik legfontosabb újítás, hogy 120 hertzes képfrissítési technológiával szerelték fel, ez az első tablet a kínai cég kínálatában, amely képes erre. A nagyobb képfrissítésnek köszönhetően a kijelzőkön megjelenő mozgó tartalom sokkal lendületesebbnek tűnik, így a nagy sebességű videók és játékok sokkal simábban futnak a képernyőn, de a weboldalak és a dokumentumok közötti görgetés és váltás is lényegesen gördülékenyebb. A Huawei fejlesztői a gyorsabb frissítés miatti nagyobb energiaigényre is gondoltak, a képfrissítés-adaptációs technológia ugyanis a tartalomhoz igazítja a képfrissítést, segítve a fogyasztás csökkentését.
A MatePad 11 a munkában is hasznos társ lehet, mert képes az úgynevezett több képernyős együttműködésre (Multi Screen Collaboration). A tabletet egy PC-vel összekötve Tükrözés és Kiterjesztés üzemmódban a táblagép rajztáblává és másodlagos kijelzővé válik. Az együttműködési módban pedig a Huawei saját operációs rendszere, a HarmonyOS2 és a Windows között egyszerű „drag’n’drop” módszerrel továbbíthatók a tartalmak – például szöveg, kép és dokumentum – az egymáshoz csatlakoztatott eszközök között.
A vadonatúj Többablakos mód funkciónak köszönhetően a tablet akár négy alkalmazást is képes egyidejűleg megjeleníteni.
Két, párhuzamosan lebegő ablakot is felkínál, hogy a multitasking még egyszerűbb legyen. Ha pedig nincs rájuk szükség, az úszó ablakokat el lehet helyezni a háttérben, és bármikor könnyen hozzáférhetők, amikor úgy adódik.
A Huawei MatePad 11 a HarmonyOS alapjául szolgáló Multi-Kernel környezetnek köszönhetően kompatibilis az androidos alkalmazásokkal. A felhasználók az AppGallery segítségével hozzáférhetnek például a Microsoft Office programokhoz vagy a népszerű OfficeSuite alkalmazáshoz. Emellett a Google Drive és a Google Calendar, a Zoom, az Outlook és a OneDrive szintén megtalálható a Huawei saját alkalmazás-áruházában a Spotify, a Netflix, a YouTube és sok más egyéb applikáció mellett.
Az IDC legfrissebb adatai szerint a második negyedévben világszerte 40,5 millió táblagépet szállítottak le a gyártók, ez 4,2 százalékos bővülés az egy évvel korábbihoz képest.
Az Apple toronymagasan piacvezető, a Huawei 2,1 millió ilyen eszközt tudott eladni, ez kevesebb mint fele a 2020 második negyedéves értéknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.