Az elemzés szerint a márkákhoz kötődő adathalász támadások 45 százalékában jelent meg a Microsoft, ez 6 százalékpontos növekedés az első negyedévhez képest. A DHL ugyancsak tartotta pozícióját, a második helyet – az adathalász támadások 26 százaléka használta a vállalat nevét. Ez annak tudható be, hogy a bűnözők továbbra is számítanak az online vásárlás térhódítására.
A tanulmány arra is rámutatott, hogy a technológiai szektor még mindig a leggyakrabban célba vett szegmens a márkákra építő adathalászatban, ezt követi a szállítmányozás és a kiskereskedelem. Az idei első negyedévben érdekes módon a bankszektor még megelőzte a kiskereskedelmet, azonban az április–júniusi időszakban ez változott. Ebben valószínűleg fontos szerepet játszott az is, hogy erre a periódusra esett az Amazon Prime Day, amely kiugró forgalmat hozott. Az Amazon Prime Day előtti időszakban például több mint 2300 új, az Amazon nevén alapuló domaint regisztráltak.
A márkán alapuló adathalász támadások során a bűnözők úgy próbálják meg utánozni egy jól ismert márka hivatalos weboldalát, hogy az eredetihez hasonló domainnevet vagy URL-t és weboldaldizájnt használnak. A hamis weboldalra vezető linket e-mailben vagy sms-ben küldik el a megcélzott egyéneknek, de webes böngészés közben is átirányíthatják, vagy akár egy csaló mobilalkalmazás is lehet a támadás indítója. A hamis weboldal általában egy űrlapot tartalmaz, amellyel a felhasználó személyes vagy fizetési adatait akarják ellopni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.