Minden korábbit meghaladó érdeklődés kísérte a Magyarország születésnapjára szervezett rendezvénysorozat programjait. A fővárosi szálláshelyek kihasználtsága csaknem 80 százalék volt, hét százalékponttal meghaladva az előző évit.
Budapesten közel 70 ezer vendég 128 ezer vendégéjszakát töltött augusztus 18–20. között, így a vendégforgalom 17 százalékkal felülmúlta a telt házas hétvégén az előző éves eredményeket.
Idén több mint egymillióan utaztak a fővárosba legalább egy napra,
így az egynapos látogatók száma is majdnem 30 százalékkal nőtt.
A mobilcella adatok alapján csak a vasárnapi ünnepnapra több mint 350 ezren utaztak Budapestre, ez tavaly augusztus 20-hoz képest közel 70 százalékkal több és az egy héttel később megtartott tűzijáték napjához képest is többezerrel magasabb.
A Szent István Nap turisztikai forgalomra való hatása kiemelkedő: 2021-hez képest kétszer annyi, míg a tavalyi ünnepi hétvégéhez képest 17 százalékkal több vendég foglalt szállást Budapesten.
A szálláshelyeket többségben a külföldi vendégek töltötték meg, akikhez a vendégéjszakák 83 százaléka köthető, amely az Atlétikai világbajnokság elindulásának is köszönhető – mutatott rá az MTÜ.
Vidékről hét százalékkal, az országhatáron kívülről 19 százalékkal több vendég érkezett
a fővárosba, mint tavaly, az ünnepi hétvégén.
A fővárosba érkező hazai turisták nagyobb része szállodákban foglalt szállást, csaknem 50 százalékuk a négycsillagos szállodákat választotta, negyedük pedig a magán- és egyéb szálláshelyeket. A külföldi szállodai vendégéjszakák több mint felét négy-, közel harmadukat három-, és majd' tizedüket ötcsillagos hotelekben töltötték.
A három nap alatt a fővárosi attrakciók látogatottsága 11 százalékkal nőtt.
A legnépszerűbb az Országház, a Halászbástya és a Margitsziget volt, utóbbit 35 százalékkal több turista kereste fel, mint tavaly. Az Országház látogatóinak 14 százalékát a nemzetközi vendégek adták az ünnepi hétvégén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.