BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Újabb mentőakció: a Ryanair járattörlése miatt éjjel Szardínián rekedt utasain segített a Proko Travel

Szardíniáról hozta haza saját költségén a Ryanair járattörlése miatt a szigeten rekedt magyar csoportját a Proko Travel, amely tavaly októberben az izraeli rakétatámadás miatt Tel-Avivban bajba került utasait mentette ki kerülőúton, saját költségén.

Újabb példás akcióval került be a turisztikai szaksajtóba a Proko Travel utazási iroda, amely  néhány óra alatt szerzett szállást és új repülőjegyet 46 fős, Szardínián rekedt csoportjának a Ryanair múlt heti, éjszakai járattörlésének bejelentése után – számolt be róla a Turizmus.com.

mentőakció Szardíniában
Szardíniai mentőakció: magyar utasok rekedtek az olasz repülőtéren / Fotó: AFP

Prónay Bence, az utazási iroda ügyvezetője a portálnak elmondta, ötnapos nyaralás végén a Szardínia szigetén lévő Alghero repülőterén várta Budapestre induló járatát a múlt héten a Proko Travel 46 fős magyar turistacsoportja.

Szardíniai mentőakció: éjszaka megáll az élet

Az eredetileg 22 órakor induló repülőre előbb késést jelentett be az üzemeltető Ryanair légitársaság, majd folyamatosan későbbre tolta a felszállás időpontját, végül éjfél után nem sokkal közölte, hogy törli a járatot.

Ezen az estén a rossz időjárási viszonyok miatt jelentős késéssel szálltak fel a gépek Ferihegyről is, ezért a Proko Travel folyamatosan követte járatai helyzetét és már a törlés bejelentése előtt megkezdte az utasok hazajutásának megszervezését.

Ilyenkor a legfontosabb a gyorsaság, mert aki elsőként lép, annak lesz új repülőjegye és szállása aznap estére. Aki tehetetlenül vár, ki tudja, hol éjszakázik és mikor jut haza

– fogalmazott Prónay.

Az éjszakai időpont megnehezítette az ügyintézést, a szállásfoglaló rendszerek a járattörlés bejelentésekor már lezártak, ezért egyesével hívták fel a helyi szállodákat. Végül alig két óra alatt sikerült a 46 fős csoportnak új repülőjegyeket vásárolniuk két későbbi járatra, és szállást biztosítani mindenkinek.

A Ryanair nem tudott segíteni – és azóta sem fizetett

Ilyen esetben a hatályos uniós jogszabályok alapján a járatot törlő légitársaság feladata lenne az új járat felajánlása mellett a plusz éjszakai szállás megtalálása és finanszírozása is, de a tapasztalatok alapján

 a kisebb repülőtereken, különösen a fapados légitársaságoknál, nincsenek felkészülve egy gépnyi utas, mintegy 180 fő szállásának gyors lekezelésére

 – osztotta meg tapasztalatait a szakember.

Az utasok hazajuttatása és elszállásolása a Proko Travel saját költségén történt, a légitársaságtól az utazási iroda semmilyen visszatérítést nem kapott, miközben a csoport számára új repülőjegyet vásároltak, kifizették a második éjszakai szállást reggelivel, reptéri transzfert, továbbá a pozsonyi utasok hazaszállítását is.

A Proko Travel tavaly októberi mentőakciójáról, akkor a rakétatámadás miatt Izraelben rekedt utasok rendkívül gyors, ugyancsak saját költségen történt hazajuttatásáról a Világgazdaság is beszámolt.

Reagált a kormányhivatal a járatkésésekre: ekkora kompenzációra számíthatnak a jogosultak

Ha a járattörlést nem rendkívüli körülmény – például bizonyos technikai hiba, a légitársaság alkalmazottjainak sztrájkja – okozza, az utasok a repülőút hosszától függően 250 (mai árfolyamon mintegy 98 ezer forint), 400 (158 ezer forint) vagy 600 eurós (240 ezer forint) kártalanításra is jogosultak lehetnek. Budapest Főváros Kormányhivatala szerint jelentős indulási késés esetén a légitársaságokat ellátási és segítségnyújtási kötelezettség terheli. Amennyiben pedig a gép indulása több mint 5 órát késik, fel kell ajánlaniuk a repülőjegy árának visszatérítését.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.