A svédországi áruszállítást 2030-ra függetlenítenék a fosszilis energiahordozóktól, ám ez nem könnyű, amikor egyre nő a közúti fuvarozás iránti igény. A gordiuszi csomót a németországi Siemens vágná el: elképzelése szerint villamosított útszakaszokon intelligens áramszedővel ellátott elektromos vagy hibrid teherautók közlekednének. A hibrid megoldás mellett az szól, hogy az eHighwayről lehajtó járművek dízelüzemanyaggal haladhatnak tovább a hagyományos úton.
A Siemens már 2011 óta dolgozik a technológián, amelynek a tesztje körülbelül egy éve indult, és 2018-ig kell bizonyítania életképességét. A kísérlethez két Scania dízel-hibrid teherautót láttak el árammal, a járművek pedig az e célra Stockholmtól északra kialakított útszakaszon közlekednek. Óránként 90 kilométert tudnak megtenni, a fékezéskor felszabaduló energiájuk visszatáplálható. Az eHighway 80 százalékos hatásfoka kétszer akkora, mint a dízelüzemű teherautóval történő fuvarozás, a felsővezetéken való áramátvitel hatásfoka pedig 99 százalékos a Siemens beszámolója szerint.
A társaság gondolata jól illeszkedik az EU által támogatott, többtucatnyi villamosenergiarendszer-irányító, iparvállalat és egyetem által indított eHighway 2050 konzorcium céljaihoz is. A társulás már tagországra bontva feltérképezte az elektromos mobilitáshoz kapcsolódó tárolókapacitásokat, beruházási igényeket, és felmérte az akadályokat is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.