Fogyóban a lakosságnál a márciusban felvásárolt gyógyszerállomány, az áprilisi és májusi csökkenés után júniusban újra növekedett a hazai patikák forgalma – derül ki a Hiflylabs Zrt. adataiból.
Júniusban 44,1 milliárd forintot tett ki a hazai patikák vényköteles, támogatott gyógyszerforgalma, ami 3,5 milliárd forinttal haladja meg a májusi volument.
A kiugró márciusi gyógyszerköltést, a közel 60 milliárd forintnyi forgalmat, a koronavírus-járvány miatti elővigyázatosság generálta.
A házi készleteket júniusban azonban már újra kell tölteni
– írta a társaság.
Az a tény, hogy a júniusi fogyasztás nem ugrott megint a márciusi szintre, azt jelzi, hogy júniusra már nem jellemző az előrehozott vásárlás, illetve a gyógyszerfelhalmozás. A Hiflylabs Zrt. kutatási adatai szerint 2020 első fél évének összesített forgalma 6,8 százalékkal meghaladja 2019 első hat hónapjának hasonló adatát, és a júniusi forgalom is 6,4 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakáénál, de már a normál szintre történő visszarendeződés látszik a gyógyszerköltési adatokból. Az eladott vényköteles gyógyszerek dobozszáma is erre utal: 2020 júniusában 13,9 millió doboz támogatott, vényköteles gyógyszert váltottak ki a patikákban, ami 7,4 százalékos növekedés májushoz, és 4,5 százalékos növekedés a tavalyi hasonló hónaphoz viszonyítva, de a 2019-es összesített havi átlagnál 4,3 százalékkal alacsonyabb.
A forgalmat regionális szinten vizsgálva is a koronavírus-járvány ideiglenes hatása utáni visszarendeződés látszik, mégpedig az agglomerációs hatás csökkenésében.
Az elmúlt három hónapban a fővárosi gyógyszerforgalom fokozatosan veszített országos súlyából a relatíve alacsony vásárlási volumen miatt, de júniusban már a legmagasabb növekedést produkálta. Budapest területén júniusban 12,1 százalékkal több gyógyszer fogyott, mint májusban. Pest megye viszont alacsony számokat hozott, ami arra utal, hogy az agglomerációban élők egy része ismét a fővárosban bonyolítja le gyógyszervásárlásait.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.