BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdokat költünk a húsvéti szezonban

Tízmilliárd forintot meghaladó értékben vásárolnak sonkát és egyéb füstölt húst a háztartások a húsvéti időszakban. A tavalyi szezonban 900 tonna csokoládéfigurát vittek haza a magyarok.

Több mint 6700 tonnányi sonka és egyéb főtt-füstölt hús fogy a húsvéti ünnepi időszakban, értékük meghaladja a 10 milliárd forintot – mondta Mostisch Martina, a Magyar Húsiparosok Szövetségének ügyvezető titkára az MTI-nek a GfK adataira hivatkozva. Ebben a termékkategóriában háztartásonként átlagosan 2,4 kilogramm a fogyasztás a húsvéti ünnepek idején. A GfK adatai szerint a legnagyobb mennyiség, több mint 1600 tonna a parasztsonkából fogy, amelynek átlagára 1900 forint körül mozog. A bolti forgalomban 900 forintnál kezdődnek a gyorspácolt sonkák, és 2500–3000 forint között találni füstölt kötözött lapockát vagy füstölt tarját.

Sonkafélékből is sokféle minőségű és árú termék található a boltok pultjain
Fotó: MW

Mostisch Martina szerint fontos, hogy a vevő a vásárláskor legyen tisztában azzal, hogy a húsvéti füstölt áruk kategóriájában sokféle minőségű termék található a piacon. Az ügyvezető titkár kiemelte, hogy a hús „bizalmi” termék, ezért mindenki olyan gyártótól, olyan forgalmazótól vegye meg az ünnepi asztalra valót, amelyben eddig nem csalódott. Kétes eredetű terméket, olyat, amelynek a címkéjén a gyártót nem tüntetik fel, ne vásároljon – figyelmeztetett, hozzátéve, hogy a vásárláskor mindenki ellenőrizze a termék szavatossági idejét.

A Magyar Édességgyártók Szövetsége (MÉSZ) bizakodó a magyar édességpiac kilátásait illetően:

a Nielsen legfrissebb adatai szerint a tavalyi húsvéti szezonban 900 tonna csokoládéfigurát vittek haza a magyarok, ami 20 százalékos emelkedés 2016-hoz képest.

Favoritnak a csokinyúl bizonyult, maga mögé utasítva a második helyezett tojást, továbbá a kacsát, bárányt és csibét is. Az édességek pénzben kifejezett húsvéti forgalma a vásárolt mennyiségnél is jobban, 28 százalékkal nőtt: négy és fél milliárd forint landolt a kasszákban.

A teljes éves magyar édességpiac forgalma 2017-ben több mint 200 milliárd forint volt, idén ezt valamivel – becslésük szerint 2-3 százalékkal – meghaladó összegre számítanak a szövetség tagvállalatai, amelyek a hazai forgalom több mint 80 százalékát fedik le – mondta Sánta Sándor, a szövetség elnöke. A MÉSZ szerint a fogyasztók egyre nyitottabbak a magasabb minőséget képviselő, kiváló alapanyagokból készített, magasabb árkategóriában található termékekre. A korábbi éveket még a fogyasztás mennyiségének csökkenése jellemezte, de a kereslet már ekkor is folyamatosan a minőség felé tolódott el.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.