Utaztak már 19 kilométer hosszú hídon? Ha minden a terveknek megfelelően halad, 2018-ban kipróbálhatják, milyen érzés. Ekkorra épül meg a dán szigetvilágot Németországgal összekötő Fehmarn–Lolland híd, amelynek felhúzásáról szerdán írják alá az államközi szerződést. Miután a vitás kérdésekben a múlt héten megállapodott Wolfgang Tiefensee német és Flemming Hansen dán közlekedési miniszter, a projekt minden bizonnyal meg is valósul; az építkezés 2011-ben kezdődik.
Dánia egy nagy félszigetből és 1419 szigetből áll, ebből 72 lakott. Jó néhányat több kilométeres tengeri hidak kötnek öszsze, itt van például Európa második leghosszabb hídja, az öresundi átkelő is, amely Koppenhágából a svédországi Malmőbe vezet. Az öreg kontinens jelenleg leghosszabb hídja Lisszabon mellett található, de a Fehmarn–Lolland átkelő ennél két kilométerrel hosszabb lesz.
A 7,9 milliárd euróba kerülő híd megépítésének költségéből Németország 840 millió eurót fedez (ez a hídra vezető vasúti és közúti kapcsolat megépítésére elég), az Európai Unió 360 millió eurót ad a transzeurópai hálózatok büdzséjéből, a többit a dánok perkálják le. A híd révén másfél órával, 3,5 órára csökken a menetidő Hamburg és Koppenhága között.
Persze sokan vitatják, megéri-e a beruházás. Természetvédelmi aggályok is felmerültek, sokan féltik a fehmarni turizmust, mások a komptársaságok utcára kerülő sok száz dolgozóját sajnálják. UGy
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.