Takács János, Az Electrolux Lehel Kft. vezérigazgatója
Hűtőgépszezon
„Az Electrolux európai porszívógyártó központjának számító jászberényi üzemben nem okoz nagyobb gondot a szabadságolás, mivel a tényleges szezon csak ősszel kezdődik, a nyári hónapokban az átlagosnál kisebb a termelés volumene. Nem így az ugyancsak exportra is termelő hűtőgép- és fagyasztóláda-gyártásban. Mind a jászberényi, mind a nyíregyházi üzemben a gyártási főidény éppen a június–augusztus közötti időszakra esik, s a termelésnek a szabadságolások ellenére is mindkét helyszínen folyamatosnak kell lennie. Így a nyári hónapokban a gyártósorok mellett dolgozók egy-két hétre elmehetnek ugyan szabadságra, arra azonban figyelni kell, hányan vannak egyszerre távol. Pótlásukra többnyire bérelt munkaerőt vagy diákokat alkalmazunk.”
Sipos József, Az UniCredit Bank ügyvezető igazgatója
Gyakornokok
„Nem könnyű megoldani a nyári szabadságolásokat, de megértjük: fontos, hogy egyszer egy évben hosszabb időszakra szabadságra mehessenek a munkatársaink, enélkül ugyanis nem tudnák rendesen kipihenni az egész éves munka fáradalmait. Éppen ezért a jogszabályi rendelkezésekkel is egyetértünk, hosszú távon ugyanis ezek a vállalatok és a dolgozók érdekeit szolgálják. A nyári időszakot úgy próbáljuk a cégnél könnyebbé tenni, hogy az öszszes dolgozói továbbképzésünket az év más időszakaira tettük át. Emellett az UniCreditnél működik egy gyakornoki program is, amikor is egyetemistákat, főiskolásokat alkalmazunk. Minden munkakört persze nem tölthetnek be, de például az adminisztratív területeken úgy tudnak segíteni, hogy közben ők is tanulnak.”
Charles Taylor, A Cushman & Wakefield ügyvezető igazgatója
Folyamatosság
„A Cushman & Wakefield alapjában véve egy tanácsadó vállalat, amely elsősorban a különböző ingatlanpiaci tranzakciókra alapozza a működését. Ezek a tranzakciók általában kettő-hat hónapig is eltartanak, úgyhogy a nyár nálunk ugyanolyan kemény üzletmenettel jár, mint az év más időszaka. Néhány ügyfél természetesen elmegy nyaralni, de többségük mindig biztosítja a folyamatos üzletmenethez szükséges szolgáltatási szintet. A mostani kemény üzleti környezetben egyáltalán nem valószínű, hogy egy kliens leállítja a tranzakciót júliusban vagy augusztusban. Az elmúlt két-három évben a szabadságolási időszak kevésbé hatott az üzletmenetre. Vélhetően azért, mert javult-fejlődött a technológia, egyre elterjedtebb az internet és a Blackberry-féle kütyük használata.”
Beke Zsuzsa, A Richter Nyrt. PR-vezetője
Teljes leállás
„A nyári szabadságolásokat a gyártás leállításával oldjuk meg, ilyenkor mind a budapesti, mind a dorogi egységünkben szünetel a termelés. A Richter gyógyszergyárnál ezeket a leállásokat már évek óta minden esztendőben augusztus első három hetében tartják, ilyenkor a termelési területen tulajdonképpen szinte mindenki szabadságra megy. Ugyanakkor természetesen ez idő alatt is működik egy mérnöki ügyeleti rendszerünk, hogy szükség esetén legyen kit mozgósítani, a termelésben dolgozó alkalmazotti létszámhoz képest azonban ez elenyésző számú munkatársat érint. A szabadságolás állami szabályozásával semmi problémánk nem volt az elmúlt években, s most sem érezzük úgy, hogy feltétlenül szükség lenne bármiféle változtatásra ezen a területen.”
Lőre Péter, Az Audi Hungaria Motor Kft. PR-vezetője
Visszafogás
„Vállalatunk minden évben hagyományosan július utolsó és augusztus első három hetére koncentrálva tervezi be a nyári csökkentett termelést. A győri egységnél – az anyavállalathoz és a konszern járműgyárainak igényeihez igazodva – ebben az időszakban teljes leállás nincs, csökkentett termeléssel dolgoznak a gyártóterületek. Az ezeken a területeken dolgozó munkatársak számára ez a fő szabadságolási időszak, ilyenkor mennek el pihenni. A motor- és a jármű-előállítás különböző – három, illetve két műszakos – területein két-három héten keresztül eggyel csökkentik a műszakok számát. A csökkentett műszak tervezett, az éves termelési rend ennek figyelembevételével történik. Ebben az időszakban karbantartási, egyes esetekben átépítési munkákat hajtanak végre.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.