Rácz Jenő
A Magyar Kórházszövetség megválasztott elnöke
Meggyőzés
„Jelentős mértékben képesek befolyásolni a gyógyszercégek az orvosok vényfelírási gyakorlatát. Annak érdekében alkalmazzák az orvoslátogatókat, győzzék meg a doktorokat arról, miért az ő készítményük a legjobb. Ám a meggyőzést, a szakmai ismertetést kordában kell tartani. A meggyőzésben, ha az szakmai alapokon nyugszik, nincs semmi gond, hiszen a piaci törvények között ennek helye van. A cégek jól tudják, hogy az utalványozás lehetősége mindenkor az orvos »tolla hegyében« van, érthető tehát az igyekezetük. Baj akkor van, ha a befolyásolás korrupcióba csap át. Általánosságban erről nem lehet beszélni, az azonban tény, a magyar orvosok semmivel sem befolyásolhatók jobban, mint bármely doktor bármely országban a világon.”
Frédéric Ollier
A Sanofi-Aventis vezérigazgatója
Tájékoztatás
„Az orvosok tájékoztatása a legkorszerűbb terápiákról, a gyógyszerekkel kapcsolatos friss kutatási eredményekről kötelesség, amely segíti, hogy betegének a megfelelő gyógyszert válassza, emellett ez egyben marketingtevékenység is. Egy gyógyszer esetében nagyon fontos azon legszűkebb betegkörnek a meghatározása, amelynél az adott terápia a hatékonyság mellett a legkisebb kockázattal alkalmazható. Ez az orvos és a vele együttműködő orvoslátogató közös felelőssége. A finanszírozó szerepe is fontos, hiszen az előbb említett tevékenységet kontroll alatt kell tartani annak érdekében, hogy a megfelelő gyógyszer valóban a megfelelő időben és a megfelelő beteg részére hozzáférhetővé váljon, akár olcsó, akár drága terápiáról beszélünk.”
Molnár Márk
Az OEP gyógyszerügyi főosztályvezetője
Kiadások
„A gyógyszerismertetők munkájának hatásait nehéz általánosságban értékelni, annyi bizonyos, hogy a keresletet jelentősen befolyásolják. Elsősorban márkanévhez és nem hatóanyaghoz kötött a promóció, ezért jelentős különbség van az innovatív molekula és a generikus készítmény gyógyszer-ismertetői hatása között. Az innovatív termék esetében elsősorban a hatóanyag sajátosságairól szólnak, így a felhasználás befolyásolása hatással van a kassza kiadásaira is, hiszen a különböző hatóanyagok különböző támogatást élveznek. A generikus piacon a gyógyszer-ismertetői tevékenység hozzáadott értéke szakmai szempontból csekély, hiszen egyenértékű készítményekről van szó, és egyik vagy másik márkanév forgalmának változása a többi terhére nem gyakorol hatást a tb-kasszára sem.”
Gerhard Waltl
A Bayer-Schering Pharma (BSP) ügyvezető igazgatója
Terápia
„A BSP elsősorban az orvoslátogatókon keresztül tudja informálni az orvosokat azokról a terápiás lehetőségekről, amelyek a cég kutatásainak köszönhetően világszerte a betegek és a gyógyítók szolgálatában állnak. A látogatók által átadott információk tudományos tényeket tartalmaznak, amelyek magukban foglalják a gyógyszer alkalmazhatóságának kritériumait, a terápiától várható egészségnyereség mértékét és a várható költségeket is. Ezenkívül szakmai rendezvényeken és orvosi szaklapokban is elérhető az általunk forgalmazott medicinák tudományos háttere. A fő célunk az, hogy az orvos megalapozott információs háttérrel rendelkezve a legjobb terápiát válassza a betegének a legnagyobb és leghosszabb távú egészségnyereség biztosítása szempontjából.”
Vasváry Artúrné
A Magyar Rákellenes Liga elnöke
Verseny
„Megszűnt az egyeduralom bizonyos betegségek terápiájában, különösen a daganatos megbetegedéseknél. Ugyanis míg korábban csak néhány készítmény volt elérhető a betegek számára, ez év őszétől több drága biológiai gyógyszer is fölkerült a tb által támogatott listára. Úgy érzem, hamarosan elindul a verseny a cégek között a saját termékeik felhasználása érdekében, és ez bizonyára érinti majd az orvosok gyógyszerfelírási gyakorlatát is. Amúgy – ugyancsak a daganatos terápiáknál – gyakran inkább a doktorok spórolása miatt panaszkodnak a betegek, egyfajta nyomást gyakorolnak rájuk annak érdekében, hogy a már törzskönyvezett és a gyógyítási protokollokba fölvett orvosságokat megkapják. A kórházak ugyanis a finanszírozási szigor miatt takararékoskodnak.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.