Kétségkívül az elmúlt évek legszellemesebb EU-elnökségi logóját találta ki a posztot jövő januárban átvevő Csehország. A múlt héten bemutatott reklámanyagok központi eleme a kockacukor, amelyet 1843-ban, a Monarchia egyik kisvárosában talált fel egy svájci–osztrák úriember, s ez a kisváros ma történetesen Csehország területére esik (neve: Dacice). A reklámanyagok jelmondata: „Megédesítjük Európát”. Prága azt a kettős értelemben is bohém könynyedséget ígéri ezzel az üzenettel az európai közvéleménynek, amellyel könnyebb utat találni az átlagpolgár gondolatvilágához, mint a lisszaboni szerződéssel vagy a mostani francia elnökség semmitmondó és jellegtelen, zászlós logójával.
Persze minden sikeres PR-akciónak megvannak az árnyoldalai is. Jelen esetben ez az, hogy a „megédesítjük” kifejezés a cseh szlengben éppen az ellenkezőjét is jelentheti: körülbelül azt, hogy pokollá tenni az életét valakinek.
A cseh médiában persze azonnal megindult a találgatás, vajon a kifejezés melyik értelmét akarta is használni a kormány. Maga Mirek Topolánek kormányfő sem utasította el azt a felvetést, hogy egy kicsit szándékosan is provokálni akarták a közvéleményt, vitát akartak generálni Európáról. Ez alighanem máris sikerült. A „pokollá tenni” kifejezés az elmúlt évek erősödő csehországi euroszekpszise fényében nagyon is találó lehet néhány brüsszeli eurofil számára. UGy
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.