BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kockacukor

2008.09.08., hétfő 00:00

Kétségkívül az elmúlt évek legszellemesebb EU-elnökségi logóját találta ki a posztot jövő januárban átvevő Csehország. A múlt héten bemutatott reklámanyagok központi eleme a kockacukor, amelyet 1843-ban, a Monarchia egyik kisvárosában talált fel egy svájci–osztrák úriember, s ez a kisváros ma történetesen Csehország területére esik (neve: Dacice). A reklámanyagok jelmondata: „Megédesítjük Európát”. Prága azt a kettős értelemben is bohém könynyedséget ígéri ezzel az üzenettel az európai közvéleménynek, amellyel könnyebb utat találni az átlagpolgár gondolatvilágához, mint a lisszaboni szerződéssel vagy a mostani francia elnökség semmitmondó és jellegtelen, zászlós logójával.

Persze minden sikeres PR-akciónak megvannak az árnyoldalai is. Jelen esetben ez az, hogy a „megédesítjük” kifejezés a cseh szlengben éppen az ellenkezőjét is jelentheti: körülbelül azt, hogy pokollá tenni az életét valakinek.

A cseh médiában persze azonnal megindult a találgatás, vajon a kifejezés melyik értelmét akarta is használni a kormány. Maga Mirek Topolánek kormányfő sem utasította el azt a felvetést, hogy egy kicsit szándékosan is provokálni akarták a közvéleményt, vitát akartak generálni Európáról. Ez alighanem máris sikerült. A „pokollá tenni” kifejezés az elmúlt évek erősödő csehországi euroszekpszise fényében nagyon is találó lehet néhány brüsszeli eurofil számára. UGy

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.