Nem pályázott, hanem az anyacég kérte fel Suga Jánost, a Motorola magyarországi ügyvezetőjét, hogy a hazai leánycég mellett az amerikai távközlési nagyvállalat hat országot és mintegy 25-30 millió mobil-előfizetőt magában foglaló közép-európai térségbeli érdekeltségeit is irányítsa a jövőben. Suga János, aki már nyolcadik éve motorolás, úgy látja, a választás azért esett éppen rá, mert korábban is többször részt vett nemzetközi projektekben. Az európai menedzsmentben egy megüresedett pozíciót követő átszervezés nyomán jött létre a divízió, amelynek az élére került.
Az irányítása alá tartozó országok a mobilpenetrációt tekintve alig különböznek egymástól, abban azonban, hogy hol milyen erős a Motorola jelenléte, már komoly eltérések mutatkoznak. Bár mindegyikben eltérő stratégiára van szükség, az alapelvárás ugyanaz, vagyis minél többet kihozni a piacokból a márka javára. Ennek érdekében eltérő lépéseket kell tenni: egyes országokban a teljes személycsere a célravezető, máshol a szervezet átalakítására van szükség, de előfordul, hogy elég a csapatot másként motiválni – sorolja. Szerinte okos döntés volt, hogy a régióvezetésre a helyi viszonyokat jól ismerő, nem pedig kívülálló menedzsert választottak. A Motorola a magyar és a dél-európai piacokon a legerősebb, főként a mobilüzletágnak köszönhetően. A régió északi országaiban viszont alig kimutatható a cég részesedése a telefonpiacon. Pozitívumként értékeli, hogy őt az újfajta feladat már az újraépítkezés fázisában találta. A társaság és a márka sokat veszített eddigi pozíciójából. „A piacot azonban rövid eladási és életciklusok jellemzik, így akár három erős termékkel is meg tudjuk fordítani a trendet” – teszi hozzá Suga János.
Új pozíciója miatt többet kell utaznia, mint eddig, mivel azonban az irányítása alá tartozó országok autóútnyi távolságra vannak Budapesttől, ez nem kimerítő számára. Előléptetésének a családja is örül, és nem érzékelik, hogy mostanában kevesebb idő jutna rájuk. Szerencsésnek vallja magát a tekintetben is, hogy jó a stressztűrő képessége. Mint mondja, az élet megtanította arra, hogy a nehéz helyzeteket ne problémaként, hanem megoldandó feladatként kezelje. Ha úgy érzi, nagyobb teher van a vállán, legtöbbször a sportolást választja energialevezetésként. Néhány éve visszatért fiatalkori versenysportjához, a kajakozáshoz. Míg korábbi edzőtársai mára már világbajnokok, ő a hétköznapi feszültségoldásra használja a kajakozást. Amikor teheti, 20-40 kilométert is leevez. Úgy véli, a természet segíti őt a kérdések megválaszolásában, a törékeny kajak pedig javítja az ember egyensúlyérzékét, amelyre az üzleti életben is gyakran szükség lehet.
A Motorola a világ egyik meghatározó távközlésiberendezés-gyártója.
A chicagói székhelyű társaság 1989 óta van jelen a magyar piacon.
Az itteni piacon bevételének négyötödét mobiltelefonok forgalmazásából szerzi, ez utóbbi hazai rangsorában a 4-5. helyen szerepel.
Suga János (44)
A Közlekedési és Hírközlési Főiskolán végzett. A Malévnál kezdte a pályafutását, ahonnan 13 év után az operatív irányítási központ vezetőjeként távozott.
1999-től a Pantel kormányzati üzletágának vezetője volt. 2001-ben lett a Motorola mobilüzletágának a vezetője, 2006-tól az itteni leánycég ügyvezetője, majd 2008 augusztusától regionális vezető.
A Motorola a világ egyik meghatározó távközlésiberendezés-gyártója.
A chicagói székhelyű társaság 1989 óta van jelen a magyar piacon.
Az itteni piacon bevételének négyötödét mobiltelefonok forgalmazásából szerzi, ez utóbbi hazai rangsorában a 4-5. helyen szerepel.
Suga János (44)
A Közlekedési és Hírközlési Főiskolán végzett. A Malévnál kezdte a pályafutását, ahonnan 13 év után az operatív irányítási központ vezetőjeként távozott.
1999-től a Pantel kormányzati üzletágának vezetője volt. 2001-ben lett a Motorola mobilüzletágának a vezetője, 2006-tól az itteni leánycég ügyvezetője, majd 2008 augusztusától regionális vezető.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.