BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Gravity

Az induló cégek embere

A start-up cégek fejlesztése, sikeressé tétele jelenti a fő motivációs erőt és tevékenységi területet Csíkos Péter András számára, aki december óta áll az ajánlási rendszerekkel foglalkozó Gravity R&D élén. A társaság tavaly 110 millió forintos koc-kázatitőke-befektetést kapott, emellett Európa 25 legjobb start-up cége közé került a Eurecan Venture Capital Contesten.
2010.01.25., hétfő 05:00

A „nulláról kezdő” vállalkozások több szempontból is meghatározó szerepet játszanak az ügyvezető életében, hiszen a start-up cégekkel kapcsolatos ismereteket különböző helyeken, így például a Közép-európai Egyetemen (CEU) oktatja is.

Az elmúlt két évben a ValDeal Innovációs Zrt. üzletfejlesztési igazgatójaként tevékenykedett, ahol az volt a feladata, hogy az egyetemekről, akadémiai intézetektől, illetve kis cégektől begyűjtött projektekből működőképes üzletet csináljon: ilyen volt például a „jedikés”-nek nevezett sebészeti eszköz. Az egyik projekt pedig maga a Gravity volt, amelyet 2008-ban még egy négyfős egyetemi team működtetett. Akkor úgy érezte, hogy ebből világviszonylatban is vezető, sikeres céget lehet csinálni, és a befektetőkkel folytatott tárgyalások egy pontján felajánlotta, hogy – amennyiben bíznak benne, és invesztálni is hajlandók – vállalja az ügyvezetői megbízatást.

A Gravity vezetése természetesen több szempontból is kihívást jelent, hiszen egy nagyon gyorsan fejlődő vállalkozásról van szó, amely a saját területén világszínvonalú szolgáltatás nyújtására képes. A fejlődést jól jellemzi, hogy a júniusban még négyfős cég jelenleg húsz fő feletti létszámmal dolgozik. A gyors növekedést ugyanakkor – vallja Csíkos Péter András – vezetőként tudni kell kezelni, többek között azzal, hogy a multicégek működési elveiből csak a hasznos elemeket veszik át. Célkitűzésük, hogy a cég az idén kétmillió dollár közeli árbevételt érjen el, és valamilyen módon megjelenjenek az Egyesült Államokban is.
Egy fejlődő vállalkozás irányítása persze nagyon sok vegyértéket leköt egy menedzser életében, így most Csíkos Péter András számára leginkább a tanítás, a hallgatókkal való foglalkozás jelenti a felüdülést. Nagyon nagy kihívást jelent tudatosítani bennük – teszi hozzá –, hogy egy induló vállalkozás nem feltétlenül csak a nagy kockázatról szól, és nem az adja a legnagyobb egzisztenciális biztonságot, ha egy tehetséges ember egy multicég középvezetőjeként éli mindennapjait.

A kevés szabadidő egy része pedig a veterán autókról szól, amelyek sokkal mélyebb élményt nyújtanak, mint a mai gépkocsik. Édesapja 1973-ban vásárolt egy Peu-geot 404-est, amelyet nyáron még napi szinten használ. Ami pedig a távolabbi terveket illeti: a jelenlegi projekt után kockázatitőke-befektetésekkel kíván foglalkozni.

Névjegy

CÉG

A Gravity R&D-t 2007-ben egy tudományos kutató és három PhD-hallgató hozta létre. A vállalat szöveg- és adatbányászati eljárásokon alapuló saját know-how-t használva fejleszt egyedi ajánlórendszereket.

Csíkos Péter András (31)

Tanulmányait a Szegedi Tudományegyetem jogi karán kezdte, majd a párizsi X Nanterre Egyetem és az Université de Jean Moulinon hallgatója is volt. 2006–07-ben az ELTE technológiatranszferért és innovációs tevékenységért felelős vezetője. 2009 decemberétől a Gravity Research & Development új ügyvezető igazgatója.

Barát Mihály Névjegy CÉG

A Gravity R&D-t 2007-ben egy tudományos kutató és három PhD-hallgató hozta létre. A vállalat szöveg- és adatbányászati eljárásokon alapuló saját know-how-t használva fejleszt egyedi ajánlórendszereket.

Csíkos Péter András (31)

Tanulmányait a Szegedi Tudományegyetem jogi karán kezdte, majd a párizsi X Nanterre Egyetem és az Université de Jean Moulinon hallgatója is volt. 2006–07-ben az ELTE technológiatranszferért és innovációs tevékenységért felelős vezetője. 2009 decemberétől a Gravity Research & Development új ügyvezető igazgatója. -->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.