Ám még ennél is több járna. Olcsóbban kellene kapnunk az áramot és a gázt amiatt, hogy a netes ügyfélszolgálatok terjedése miatt csökkennek a szolgáltatóink költségei is. Emiatt egyébként elvben nem is kellene, hogy a fejünk fájjon. Ha minden a maga rendjén megy, az energiahivatal az egyetemes szolgáltatók ellenőrzött költségei alapján hagyja jóvá az áraikat.
Árcsökkentésre mégis fölöslegesen várunk, s nem is elsősorban azért, mert rózsavíz, amennyit az online ügyintézéssel spórolnak az adott társaságok az összes kiadásaikhoz képest. Hanem mert nem is spórolnak semmit. Hiába hódítanak ugyanis az internetes szolgáltatásaik, s hiába vannak mellette hatékony telefonos ügyfélszolgálatiak is, ha a szabályozás továbbra is nagyszámú ügyfélszolgálati iroda fenntartását teszi számukra kötelezővé, annak ellenére, hogy sok iroda kihasználatlan. Mindezen kötelezettségek alól az egyetlen versenypiaci lakossági szolgáltató a kivétel, amely – részben erre hivatkozva – valóban olcsóbban is adja az energiahordozót.
Ám mielőtt kimondanánk, hogy lazítani kellene a kötelező iroda működtetésén, megjegyezzük, hogy egyes országrészekben igenis ragaszkodnak az ügyfélszolgálathoz, megint máshol inkább telefonpártiak. Talán nem kellene letenni a voksot egyik szélsőség mellett sem: hiba a kényelmet is beáldozni egyedül az olcsóbb működésnek, de szükségtelen kapacitásokat sem szabad fenntartani. Ki kell alakítani az ügyfélszolgálati típusoknak a fogyasztók igényeihez leginkább igazodó összetételét. Bízzunk benne, hogy éppen ez zajlik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.