A tárcavezetők ezen az összejövetelen próbálják konkretizálni, pontosan milyen állami segítségben részesülhetnek az izlandi vulkánkitörés miatt elrendelt légtérzárlat következtében eurómilliárdos károkat elszenvedett cégek. A labda most a tagállamok térfelén pattog, miután a bizottság már a múlt héten jelezte: a rendkívüli körülményekre tekintettel hozzájárul a szubvenciókhoz.
Hosszabb távon azonban nem annyira az ad hoc segítségnyújtás az érdekes, hanem az, hogy a miniszterek milyen elképzelésekkel állnak elő az európai légi irányítás integrációjával kapcsolatban. Számos légitársaság hibáztatja az uniót egyfelől a veszély túlreagálása, másrészt pedig a tilalmak kiadásának és viszszavonásának összeviszszasága miatt.
A problémát a jelek szerint Brüsszel is komolyan veszi. Az összeviszszaságot a tagállamokra töredezett légi irányítás okozta, és nem késlekedhetünk a rendszer átalakításával – figyelmeztetett Siim Kallas biztos.
A bizottság ennek megfelelően azt szeretné, ha az év végéig felállna egy központi uniós szerv a légi irányítás összehangolására, miközben a tényleges ellenőrzés továbbra is tagállami kézben maradna. A tényleges integrálódást azonban csak az Egységes európai égbolt II program keretében 2012-től felálló kilenc légiirányítási blokk jelentheti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.