BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mire számíthatnak a hazai autóipari beszállítók?

Az elmúlt héten két óriási autóipari beruházást is bejelentettek. De vajon mennyire tudnak rákapcsolódni ezekre a fejlesztésekre a hazai gyártók? Beszállítóvá válni nehéz feladat, de a lehetőség megvan rá.
2010.10.01., péntek 05:00

Thomas Beyer
A Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója
Globális piac
„A Bosch csoport a világ összes autógyárának beszállít, így eredményeinket elsősorban nem a hazai beruházások határozzák meg, hanem a szektor világpiaci mutatói. Mindamellett a pozitívan változó hazai gazdasági környezet a magyarországi gyárakra is kedvezően hat. Miután az autóipar az elmúlt fél évben újra fejlődésnek indult, júniusban elindítottuk miskolci gyárunk 6,5 milliárd forint értékű bővítését, és ugyancsak növeljük a legnagyobb autóipari alkatrészeket gyártó vállalatunk, a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft. kapacitását. Mivel továbbra is kiemelt szerepet szánunk a fejlesztésnek, 9 milliárd forint értékű beruházásra köteleztük el magunkat 2012-ig, ez kétszáz új munkahellyel növeli majd budapesti autóipari kutatás-fejlesztési kapacitásunkat.”

Solt Tamás
A General Motors Powertrain-Magyarország Kft. gyárigazgatója
Központi beszerzés
„Az Opel/Vauxhall csoportnál a németországi központból irányítják a beszerzést. Természetesen folyamatosan igyekszünk támogatni a magyar vállalkozásokat, hogy az Opel beszállítóivá válhassanak, ami azzal jár, hogy Szentgotthárd mellett más Opel-gyárakat is ki kell szolgálniuk. A nemrégiben bejelentett új projektekhez kapcsolódóan az ITDH (Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség) segítségével eljuttattuk egy lehetséges magyar beszállítói kör listáját Rüsselsheimbe, és reméljük, hogy közülük többen megfelelnek majd a minőséggel és mennyiséggel kapcsolatos elvárásoknak is. A magunk erejéből azzal is igyekszünk támogatni a folyamatot, hogy beszállítói fórumokat szervezünk, ahol tájékoztatjuk az érdeklődő cégeket az Opel elvárásairól.”

Lepsényi István
A Knorr-Bremse Kft. vezérigazgatója
Pozitív hatás
„Mindenképpen pozitív hatásra számítunk, hiszen ma minden járműgyár arra törekszik, hogy viszonylag olcsó bérszintű országokban gyártasson részegységeket. A magyar iparág szereplői ugyanakkor nemcsak olcsón, hanem magas műszaki színvonalon termelnek, és – ami különösen nagy versenyelőny néhány országgal szemben – szállítási pontosság tekintetében is kielégítik a multinacionális igényeket. Kecskeméti gyárunk a Mercedes teherautók számára fékrendszereket szállít, ám a kecskeméti Mercedes-gyárnak nem leszünk a beszállítója. A jövőre megépítendő, 20 ezer négyzetméteres üzemünkben ugyanis szintén pneumatikus és elektronikus rendszereket fognak gyártani, a személyautók fékrendszere azonban hidraulikus. A társaság pedig nem lép be a hidraulikus fékek piacára.”

Lőre Péter
Az Audi Hungaria Motor Kft. kommunikációs igazgatója
Beszállítói park
A Volkswagen konszern tavaly mintegy 250 milliárd forint értékben vásárolt alkatrészeket Magyarországon. Ebből az Audi AG beszerzése 78, az Audi Hungariáé 39 milliárd forintot tett ki. Beszállítóink jó része nagy nemzetközi komponensgyártók magyar leányvállalata, egyebek között turbófeltöltőt, kuplungot, sebességváltót, befecskendezőt gyártanak. Miután az Audi érdeke is, hogy segítse az alkatrészipar fejlesztésére vonatkozó magyar törekvéseket, feltérképezi a magyarországi alkatrészgyártókat, és a kiválasztottakat szeretné Győrbe csábítani. Az Audi Hungaria mintegy 2,5 millió négyzetméteres telephelyén egy beszállítói park létrehozását tervezi, ahol komponensgyártói felépíthetnék üzemegységüket. A társaság így összesen 15 ezer embernek adhat munkát.”

Bogdanovits László
A Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetségének főtitkára
Minősítés
„Megrendeléseink további bővülésére számítunk, hiszen az év eleje óta érezhetően nő a szakma rendelésállománya, sőt az első negyedév végétől a mintegy háromszáz tagú szövetségünk közel háromnegyedének van több munkája, mint amennyi tavaly ilyenkor volt. Az is várható, hogy a beruházó vállalatok – Mercedes, Audi, Opel – szélesítik magyarországi beszállítóik körét. A Mercedes már jól halad ebben a tekintetben, de a múlt heti bejelentések eredményét nem várhatjuk a közeljövőben: azok ma még csak bátorítást jelenthetnek a szakmának. Egy világcég szállítójává válni, végigmenni a minősítésen ugyanis időigényes, legalább egy évig tartó folyamat. Az is elképzelhető, hogy az említett cégek jelenlegi – esetleg külföldi – beszállítójának alvállalkozói lehetnek a magyar vállalatok.







A szerző további cikkei

Továbbiak

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.