Tíz éve kezdte el a Central European Business Centre tulajdonos igazgatójaként Somogyi Péter a vezérigazgatói csúcstalálkozók szervezését Magyarországon. Bár azóta sok egyéb konferencián is túl vannak, ez lett a zászlóshajó. Mivel évente két ilyet rendeznek, a múlt héten a XX. Jubileumi Vezérigazgatói Találkozóra került sor.
VG: - A rendezvénypiacot nem tépázta meg a válság?
S.P.: - Általában igaz, hogy visszaesett ez az üzletág is, de a vezérigazgatói találkozóknál nem érződött a válság. Sőt! Mintha felértékelődött volna az információcsere, a kapcsolatok ápolásának jelentősége. Ennél a rendezvénytípusnál sokkal inkább meghatározók a politikai ciklusok. Választások előtt és közvetlenül utána sokkal nagyobb az érdeklődés, félidőben pedig egyértelmű a lanyhulás.
VG: - Ennyire számít az üzletben a politika?
S.P.: - Magyarországon igen. Mivel minden új kormány nagy tervekkel érkezik, abbahagy, átszab programokat, törvényeket, új fejlesztéspolitikát vezet be, s ezért új pályázatok is indulnak, az időben megszerzett információ sok pénzt érhet az üzletben.
VG: - Akkor az idén nem volt túl szerencsés, hogy közvetlenül az önkormányzati választások utánra szervezték az őszi vezérigazgatói
S.P.: - Mi előbb elhatároztuk az időpontot, mint ahogy kiírták a választást. Azt tudtuk, hogy az új kormány már bőven túl van a kezdés időpontján, tehát akár új programokról is beszámolhat, de a valóság ezt a számítást kissé keresztülhúzta. De például Rogán Antal, a Fidesz egyik meghatározó gazdaságpolitikusa, a parlament gazdasági bizottságának elnöke ott volt, s egy üzleti ebéd keretében beszélt az elképzelésekről.
VG: - Az ön cége hívta meg Magyarországra Bill Clinton volt amerikai elnököt, vagy Gerhart Schröder német exkancellárt. Jó üzlet az ilyen nagy nevek megszerzése?
S.P.: - Nem. Mindkét rendezvényünk nagyon veszteséges volt, viszont nagy presztízst, szakmai tekintélyt adott a cégnek. Tehát megérte, de túl gyakran nem csinálnánk, mert az egyre csillogóbb hírnévbe belebukna a cég. Ugyanakkor nem zárnám ki, hogy egy-egy üzleti világsztárt a vezérigazgatói találkozókra meghívjuk. Jövőre pedig azt tervezzük a magyar európai uniós elnökség kapcsán, hogy a nálunk is jelen lévő nagy európai társaságok anyacégének első embereit hívjuk meg amolyan európai vezértalálkozóra. Érdekes és hasznos lenne meghallgatni őket arról, hogyan látják a világgazdaság kilátásait, mit csinálnának másként, s hogyan látnak bennünket, magyarokat.
VG: - A cége ezek szerint a jövőben is a rendezvényszervezésből akar megélni? Vannak e területen „titkos” vágyai?
S.P.: - Ebből akarunk megélni, az biztos. Titkos vágyak? Hát… Én nagyon csodálkozom, hogy Horvátországban például 1000-1500 fős üzleti rendezvényeket képesek összehozni, ahol a nagy világsztár üzleti guruk tartanak előadást. Itt, Magyarországon képtelenség lenne ekkora érdeklődést kelteni. Jó, ha százan-kétszázan befizetnének egy ilyen előadásra, abból meg nem lehetne fedezni a kiadásokat. Örülnék, ha legalább egyszer egy ilyen monumentális érdeklődést ekkora létszámmal öszsze tudnánk hozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.