Egyenesen Kínából érkezett a budapesti Kempinski élére Emile Bootsma, a szálloda újonnan kinevezett igazgatója. A groningeni születésű szakember Budapest egyik legkarakteresebb hotelét veszi át, szintén holland elődjétől. A gazdasági válság és az egyre növekvő konkurencia a Kempinski vezetőségét is kihívások elé állította. Emile Bootsma mégis elégedett elődje munkájával, és jelentős fejlesztéseket is tervez a szállodában. „A Kempinski egy jól felépített, stabil pozíciójú hotel, de természetesen szükség van a modern technikai fejlődések állandó követésére, hogy a szálloda és szolgáltatásai folyamatosan a legmagasabb színvonalat képviseljék a városban. Pozitívan látjuk a budapesti turizmus jövőjét, különösen az ország uniós elnöksége idején” – teszi hozzá.
Emile Bootsma a kezdetektől fogva a szállodai menedzsmentben dolgozott, és iskoláit is e szakterületen végezte. A groningeni vendéglátó-ipari főiskola elvégzése alatt már gyakornokként több hotelben dolgozott Hollandiában és Nagy-Britanniában, majd Németországban folytatta karrierjét. „A vendéglátóipar arról híres, hogy nagyon alacsonyak a kezdő fizetések, ám ha valakiben van elég kurázsi és szerencséje is van, gyorsan feljebb juthat a ranglétrán” – véli Emile Bootsma. A maga szerencséjét egyik németországi mentorának köszönheti, aki egy német hotellánc egyik házához hívta, majd a többi egységben 10 éven keresztül segítette karrierjét.
„Minden szállodának, ahol dolgoztam, megvolt a maga bája, szépsége, előnye és persze hátránya. Dél-Afrikában például sokat sütött a nap, fantasztikus tájakat láttunk, ám nap mint nap szembesültem a helyiek szegénységével.” Kínában – ahol a Kempinski Hotel Beijing Lufthansa Center csapatát vezette – szinte minden különbözött az öreg kontinensen megszokottól. Európában az a mondás, ki korán kel, aranyat lel. Pekingben ez úgy szól: aki korán kel, azt ütik le először. S az üzleti szokások is ezek szerint alakultak ki. A munkatempó, a hétköznapi élet, a személyzet és a vendégek igényei is teljesen mások a Távol-Keleten, így nem csoda, hogy a szokásos 2-3 hónap helyett hat hónapig tartott, amíg belerázódott a pekingi munkatempóba.
Hollandként nem tartja nehéznek azt, hogy szinte kétévente máshol kell laknia, de örül, hogy ismét európai hotelbe nevezték ki. „A nemzetünk nagy utazó, nekem pedig, mivel nincs gyermekem, könnyebb alkalmazkodni a helyi környezethez” – teszi hozzá. Budapesten mégis hosszabb távra tervez. Hazánk egyébként is gazdag kikapcsolódási lehetőséget kínál a kultúra és golf iránt érdeklődő szakembernek. Német feleségével gyakran járnak hangversenyekre, színházba, de nem veti meg a jó szivarokat sem.
A cég
A Kempinski Hotel Budapest Zrt., a genfi székhelyű szállodacsoport magyarországi tagja az egyik legrégebbi külföldi szállodaüzemeltető hazánkban, 1989-ben jegyezték be. A társaság tavaly 3,35 milliárd forint árbevételt könyvelt el. A hotel 335 szobával és 31 lakosztálylyal várja elsősorban a felső kategóriás szabadidős és üzleti utazókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.