BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

tengeri levegő frissessége

Egyik nyáron volt szerencsém vitorlázni egy hétig, de töredelmesen bevallom, nem különösebben élveztem a dolgot. A Volvo Ocean Race Editionben ülve azonban a „szárazföldi patkányoknak” is kedve szottyan vízre szállni!
2011.09.27., kedd 05:00

A vitorlázás szerelmesei biztosan elalélnak a gyönyörűségtől a Volvóban az olyan finom utalások láttán, mint a vitorlavászon-varrású bőrkárpitozás vagy a poggyásztérroló, amelyet ráadásul hajókötéllel lehet behúzni. Ezenkívül alumínium sarokmerevítővel ellátott szőnyegek és egyedi dekorbetétek járnak az autóhoz, a Volvo Ocean Race embléma vagy felirat pedig számos helyen feltűnik: például a küszöbökön, az első ülések támláján és a csomagtérrolón, illetve miután gyújtást adtunk, egy ideig a központi kijelzőn is. Kívül az első sárvédők mögött díszelegnek a jelvények, továbbá „óceánkék” fényezés, 18 colos Argus stílusú alufelnik, oldalablakok krómkeretezése és ezüstszínű tetősín fokozzák az exkluzivitást.

Egyébként akár egy öreg tengerész, az XC70-es is méltósággal viseli a korát: legalábbis a frissítés során egyetlen árva ráncot sem varrtak fel a 2008-ban debütált modellen. A sajtóanyagban írtak valamit az áttervezett fényszórókról, úgyhogy egymás mellé raktam a régi meg az új fotóját, és nézegettem vagy félórán át, de ha agyoncsapnak, akkor sem tudom megmondani a különbséget. Persze egy kalandornak amúgy is jól állnak az évek, a terepesített kombi fellépése pedig még most is elég határozott.

Belül történtek változások. A középkonzol eddig is „lebegett”, most azonban megkapta a legfrissebb, lényegesen modernebb és letisztultabb formatervezésű panelt, s ezzel együtt a központi kijelző a műszerfal tetejére költözött. A temérdek gomb és kapcsoló ellenére a kezelés viszonylag gyorsan elsajátítható, a magyar nyelvű menürendszert viszont érdemes átböngészni, mert számos paraméter személyre szabható, többek között a szervokormány rásegítése is. Az utastér kontrasztos, sötét-világos színkombinációja és a svédekre jellemző IKEA-s minimáldizájn nagyon otthonos környezetet teremt, a bent ülők biztonságérzetét pedig ezentúl a széria-koccanásgátló és az opciós gyalogosgázolás elleni rendszer is növelheti.

A Volvo mérnökei továbbfejlesztették D5-ös jelzésű csúcsdízeljüket: a 2,4 literes, dupla turbós motor könnyebb főtengelyt, vezérműtengelyeket és hajtókarokat, új dugattyúgyűrűket, pillangószelep-szenzort és vákuumpumpát, valamint lánchajtású olajpumpát kapott. Míg a legnagyobb teljesítmény 205-ről 215 lóerőre, a maximális forgatónyomaték pedig 420 Nm-ről 440-re nőtt, addig az átlagfogyasztást 8 százalékkal (a gyári adatok szerint 7,2 helyett 6,8 l/100 km) sikerült mérsékelni. A kissé teherautós „beröffenést” leszámítva a soros öthengeresnek szép, karakteres hangja van, járása kifinomult, leheletnyi késlekedést követően határozottan reagál a gázadásra, és energikusan pörög fel. Esetünkben hatfokozatú automata sebességváltót (520000 forint) társítottak hozzá – ha nem is villámgyors, de rendszerint jó ritmusban és lágyan kapcsolgat a szerkezet.

Az XC70-es a szabadidős sportok és az aktív életstílus szerelmeseinek lehet ideális partnere. Elektronikusan vezérelt, Haldex kuplungos összkerékhajtásával esőben, sárban és a gyár ígérete szerint hóban is magabiztosan elboldogul a kocsi. A megemelt kasztnit feszes hangolású futómű igyekszik kordában tartani, ennek megfelelően átlagos karoszszériadőléssel és stabilan fordul. Rugózási komfortja még így is megfelelő, csak a nagyobb úthibákkal áll hadilábon. Kormányzása egészen közvetlen és pontos, alapvetően jól vezethető az autó, de akárcsak a többi Volvónak, parkoláskor és szűk helyen az óriási fordulókör miatt ennek is nehézkes a manőverezése.

A fronthajtású XC70 Drive alapmodellért (2.0D 163 LE, Kinetic) 10140000 forintot kérnek, a tesztelt összkerekes

D5-ös ennél cirka 3,5 millióval drágább.

Tetszett

s Ocean Race kivitel

s erélyes D5-ös motor

s hangulatos utastér

s használati érték

Nem tetszett

t csekély újdonságérték

t óriási fordulókör

t tesztfogyasztás

t visszakapcsolásoknál lassú automata



s erélyes D5-ös motor

s hangulatos utastér

s használati érték

Nem tetszett

t csekély újdonságérték

t óriási fordulókör

t tesztfogyasztás

t visszakapcsolásoknál lassú automata Vitorlát bonts! Hatalmas vitorlafelületeinek és mindkét oldalra 20-20 fokban elbillenthető tőkesúlyának köszönhetően a Volvo Open 70 hajóosztály képviselői a világ leggyorsabb és legdinamikusabb egytestű, nyílt tengeri vitorlásai közé tartoznak – a 24 óra alatt mért legnagyobb átlagsebesség 24,85 csomó (46 km/h) volt. A szénszál erősítésű műanyagból készült, 70 láb hosszú (kb. 21 m) és 14 tonnás hajón tízfős profi legénység küzd az elemekkel. A világ körüli vitorlásverseny október 29-én startol a spanyolországi Alicantéból, s mintegy kilenc hónappal és 39 ezer tengeri mérfölddel (72000 kilométer) később az írországi Galwayben ér véget.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.