A kijelentést pedig szinte mindig az a mondat követi: rendszerszintű átalakításokra van szükség a közlekedésben. Hosszú ideje vártuk, hogy történjen valami, lassan eljutunk oda, hogy már muszáj lépni, különben a városvezetők szerint is bedől a cég. Ez után csalódás, hogy egy évvel az önkormányzati választás után előáll néhány fideszes képviselő és a főpolgármester a nagy ötlettel: emeljünk adót.
Ehhez az ötlethez nem kell közgazdasági zseninek lenni, ez az a pont, ameddig minden döntéshozó könnyedén eljut. Szerkezeti átalakítások, olyan spórolások, amelyekkel valóban hatékonyabbá és kevésbé pazarlóvá lehetne tenni a BKV működését? Azokra még mindig várni kell. A budapestiekre kivethető extra iparűzési adó ráadásul igazságtalan is. Nem is csak azért, mert a fővárosi közlekedést minden magyarnak használnia kell néha, hanem azért, mert az agglomerációban tízezrek vannak, ha nem még többen, akik napi szinten utaznak a BKV-val.
A Budapest környéki kisvárosok és falvak nagyon sok közlekedési ügyét megoldja a BKV, nem indokolná semmi, hogy az agglomeráció cégei más szabály szerint adózzanak, mint a fővárosiak. Budaörs nagyjából ugyanolyan könnyen közelíthető meg a belvárosból, mint Rákosliget, csak épp egyik hivatalosan Budapest része, a másik pedig nem. Nem változik semmi.
A BKV finanszírozása eddig is arról szólt, hogy valahogy betömködik a lyukakat, aztán a főváros vezetőinek újra a kormánynál kell kilincselniük segítségért. A módszer ugyanez, csak most már a lyukak végzetesen naggyá kezdenek válni. Ideje lenne leporolni a 2009 környéki közlekedésreform-tervek dossziéit. Ha nagyon zavarja a döntéshozókat, illedelmesen elfelejteni, hogy a Bajnai-kormány nevei állnak a papírok elején, netán némi módosítással átírni őket, és végre belevágni a drasztikusabb átalakításokba, amelyek egyre égetőbbek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.