Az ötlet szép, kár, hogy nem volt rá pénz, sÕt még használható ötlet sem akadt, hogy honnan teremtsék elÕ. Volt olyan elképzelés, hogy majd a bankok nyújtanák a hitelt, amelyhez kamattámogatást adna az állam. Csakhogy a 70 ezer érintett által igényelt mennyiségÛ, 435 milliárd forintnyi lakáshitelt egy-két hónap leforgása alatt még a lakáshitelezés fénykorában, 2008 nyarán sem helyeztek ki a bankok, mostanában pedig az elapadó anyabanki források miatt erre esélyük sincs. Aztán lehetett volna a piacról is felvenni hitelt, de január elején két számjegyÛ szintre ugró állampapírkamatok mellett ez elég drága mulatság lett volna, meg persze hozzá lehetett volna nyúlni a nyugdíjvagyon maradékához is, komoly veszteséggel értékesítve a benne lévÕ értékpapírokat.
Egy héttel a fedezetek igazolásának végsÕ határideje elÕtt a kormány végül elÕállt az ötletével: kedvezményes hitel nincs, de be lehet majd szállni az árfolyamgát rendszerébe. A hír a bankoknak jó, hiszen a legrosszabb esetben, ha minden állami dolgozó végtörleszt, 190 milliárd forinttal ugrott volna meg a végtörlesztés miatt egyébként is nagyjából 400-500 milliárd forintosra becsült veszteségük. A közszférában dolgozók ezzel szemben csalódottak lehetnek, ha ugyanis eddig a kedvezményes konstrukcióra vártak, most már esélyük sincs arra, hogy normál banki hitelbÕl kiváltsák a tartozásukat.
Mindennek ellenére egyáltalán nem biztos, hogy rosszul jártak. A végtörlesztésen ugyanis nyertek sokat, akik meglévÕ megtakarításaikból vissza tudták fizetni a tartozásukat. Akik viszont mindezt magas kamatú forinthitelbÕl tették meg, könnyen lehet, hogy a törlesztÕrészletek terén csöbörbÕl vödörbe kerültek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.