A Volkswagen konszern pedig megtette, miután Sergio Marchionne, az Európai Autógyártó Szövetség (ACEA) elnöke kijelentette: „vérfürdő zajlik az európai személyautó-piacon a fogyasztói árak, és vérfürdő az árrések terén”. Ráadásul – nem elsőként és nem egyedül – megkérdőjelezte a VW európai árpolitikáját. Marchionne arról ismert, hogy harcosan kiáll az általa vezetett Fiat–Chrysler-csoport és – ami különösen fontos – az európai autóipar érdekeiért. Most mégis lemondásra szólítják föl, mert átlépett egy láthatatlan, de annál fontosabb határvonalat. Eddig sem voltak nagy puszipajtások az (európai) autógyártók, hiszen a verseny egyre élesebb. Most azonban elszakadt a cérna, olyannyira, hogy a Volkswagen-csoport megfontolja, maradjon-e az ACEA tagja.
Ne higgyük, hogy ez gyerekes adok-kapok a homokozóban, mert vérfürdő várható az iparágban a foglalkoztatások terén is. Miután az eurózónában egyre kevesebb autó kel el, elemzők szerint a veszteséges gyártóknak nem marad más választásuk, mint a termelőegységek bezárása és takarékoskodás a béreken. Szakértők úgy tartják, hogy a két leggyengébb láncszem – az Opel és a Peugeot–Citroen – életben maradása függhet ettől.
Amerikai elemzők eközben nem kis kárörömmel mutatnak rá, hogy kidobott pénz volt az a mintegy 30 milliárd euró, melyet az európai kormányok a roncsautóprogramokba öltek. Ahelyett, hogy mesterségesen fogyasztást generáltak, ezt a pénzt inkább az iparág racionalizálására kellett volna szerintük fordítani, ahogy ezt Washington keresztülverte a detroiti nagy hármason. Kérdés, az európai politikusok most miként reagálnak a gyártók újabb vesszőfutására: megpróbálnak ismét mentőövet dobni nekik, vagy lazítanak végre a cégeket gúzsba kötő szabályokon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.