„Lakossági panaszok miatt be kellene zárni a Liszt Ferenc repülőteret vagy a Keleti pályaudvart? Hiszen azokra a létesítményekre jóval több panasz érkezik, mint a kikötők ellen. Az I. kerületi önkormányzat visszavonta a parthasználati engedélyeket, de megoldódott-e a probléma azzal, hogy az egyik partról áttolták a másikra, egyik kerületből a szomszédos kerületekre?” – teszi fel a kérdést lapunknak küldött e-mailjében Somlóvári László, egy érintett szállodahajó kapitánya, akinek blogbejegyzését az Index pénteken felkapta. A portálnak Blázsovics Lívia, az I. kerületi önkormányzat sajtóreferense elmondta: a zaj és a füst mellett további probléma, hogy a közlekedés sincs megfelelően megoldva, a leszálló utasok kígyózó sorokban botladoztak az alsó rakparton, nehezen tudtak átkelni az úton, buszaik pedig gyakran feltartották a forgalmat.
Tátom a számat: erről talán az a cég tehet, amelyik évente 3 millió forintot fizetett az önkormányzatnak csak azért, hogy a kikötőpallót partra dobhassák?
Az Európa valamennyi folyóján hajózó Somlóvári szerint a fővárosnak kellene a kezébe vennie a kikötőüzemeltetést, ahogy azt minden nagyvárosban tapasztalja. Városi tulajdonú társaságnak kell végeznie a beruházást, a fejlesztést és az üzemeltetést. A befektetés sokba kerül, de a busás haszon hosszú távon garantált. Egy hajó évente – a kikötések számától függően – csak kikötői díjakra és illetékekre 4–7 millió forintot költ, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy mennyit hagynak a parton a szállodahajókkal érkező tehetős utasok.
A kapitány azt mondja: egy egynapos tanulmányi kirándulás a bécsi kikötőparton hatalmas tanulságokkal szolgálhatna az illetékesek számára.
A Budapest-koncepcióról ehhez annyit tennék hozzá: volt egy főpolgármesterünk húsz évig, aki egy évszázadra meghatározhatta volna a főváros arculatát és közlekedését, de sajnos sem ő, sem utódja nem egy Podmaniczky Frigyes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.