Persze a csúszás érthető: az eszközkezelőről szóló törvény mellé megalkotott – az eredeti feltételeket lazító – rendelet csak nemrégiben lett kész, és mind a bankoknak, mind az államigazgatásnak idő kell, hogy felkészüljenek az alkalmazására. Ezzel együtt naivitás lenne azt gondolni, hogy az év végéig nyolcezer eladásra kijelölt ingatlan átkerüljön az államhoz: ehhez a kvóta túl nagy, az államapparátus pedig túl kicsi.
Azt is fel kell ismerni ugyanakkor, hogy maguk az elvárások is túlzóak kissé az eszközkezelővel szemben. Az ugyanis – ahogy azt a létrehozásakor is megfogalmazták – csak arra alkalmas, hogy a szociálisan ténylegesen rászoruló, a hiteleik törlesztésénél kilátástalan helyzetbe került adósokon segítsen úgy, hogy a számukra is vállalható költségek mellett továbbra is biztosítsa a lakhatásukat. Ez pedig egy viszonylag szűk, jól behatárolható kört jelent, és nem azt a közel százezer háztartást, amely így vagy úgy, de már egy ideje küzd az ingatlanhitelével.
A korlátozott hatásfok persze nem csak az eszközkezelő intézményére igaz: akár az árfolyamgát, akár a bankok által alkalmazott piaci alapú módszerek – mint a futamidő-prolongáció vagy a tőketörlesztési moratórium – csak az adósok egy meghatározott körének jelentettek, jelentenek megoldást. Gyors eredményt csak óriási pénzek betolásával lehetne elérni, ám ez vagy a költségvetésnek, vagy a bankoknak jelentene vállalhatatlan terhet (lásd kedvezményes végtörlesztés). Ezért nincs más választás, mint fokozatosan, hosszú évek alatt eltüntetni a pár száz milliárdnyi problémás ingatlanhitelt: ehhez az eszközkezelő csak az egyik eszköz, és nem több annál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.