A gond az, hogy viszonylag magas politikai körökben már az eset után néhány nappal elkezdték a vélt felelősöket megjelölni. Egyedül talán Pintér Sándor belügyminiszter figyelmeztetett, hogy előbb talán meg kellene vizsgálni magát az esetet is.
De a gépezet már beindult. Tavaly egy halálos döféssel felérő, 135 milliárd forintos környezetvédelmi bírságot róttak ki az időközben állami irányítás alá került társaságra a „jó nagy kárra jó nagy büntetés” elve alapján, bár a hivatalos indoklás ennél cizelláltabb volt. Igaz, azóta ideiglenesen felfüggesztették a pénz behajtását a timföldgyártás fenntartására és a munkahelyek megőrzésére hivatkozva, de talán arra is rájöttek, nem kellene teljesen tönkretenni egy olyan vállalatot, amelyet mások tovább működtethetnének.
A Mal tulajdonosai elémentek a történetnek: ez év februárjában felajánlották az államnak a timföldgyár felét ezer forintért és az ügyben független bírósági vizsgálatért cserébe. Még nincs hír a cégátadásról, lehet, hogy a vevőjelölt egyelőre harcol a jobb feltételekért.
Maradt a sok mindenki felé eladósodott Mal újjászervezése. Formálisan az egyik hitelező, a Bakonyi Erőmű hozzájárulásán áll vagy bukik a kérdés. Szerencsés lenne, ha döntésében a Bakonyi vezetését nem befolyásolná, hogy cégük hamarosan állami ellenőrzés alá kerülhet. Amúgy igencsak melléfogott egy másik erőműtársaság, a szintén eladás előtt álló Vértesi menedzsmentje közel négy éve, amikor egy hasonló előregondolkodáson alapuló, bár egészen másfajta szerződést kötött.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.