Az eredeti ütemtervhez képest történt csúszás ugyanakkor minden, csak nem meglepő: a túl szigorúra sikeredett jogszabályt év közben módosítani kellett, a bankoknak így további idő szükségeltetett a felkészüléshez. Ennek tükrében – figyelembe véve a havi 1500 lakásos limitet – jó esetben is legfeljebb 4-5 ezer lakás tulajdonosa válhat az év végére bérlővé.
Higgadtabban értékelve a helyzetet ugyanakkor az eddig elért eredmény nem rossz: az ingatlanok állam általi átvétele csak a valóban rászoruló adósoknak jelenthet megoldást: azoknak, akiknek a puszta lakhatásuk került veszélybe. Ennek tükrében már nem rossz az eddigi eredmény, hiszen az érintett több ezer ember egyik legalapvetőbb szükséglete, a lakhatás marad így meg igen jelentős állami és banki segítség mellett. Azt pedig, hogy az eszközkezelő egy csapásra minden adós problémáját megoldja, senki nem várhatta – és nem is várhatja –, csak a számos, az adósok helyzetén javítani hivatott pillér közül lehet az egyik.
Persze az égető kérdés változatlanul marad: mi lesz a nagyjából százezer, az ingatlanhitelével csúszásban lévő adós sorsa, és mikorra lehet eltüntetni azt a rosszhitel-portfóliót, amely az elmúlt években kialakult. Szabályozási fronton már nemigen lehet mit tenni, hiszen a döntéshozók minden stádiumra vonatkozóan igyekeztek valamilyen megoldást találni – ezek közül a végtörlesztés nem volt túl elegáns –, és persze maguk a pénzügyi szolgáltatók is kidolgoztak javaslatokat az érintetteknek. Ennek megfelelően nem nagyon maradt más teendő, mint figyelni és kezelni a beragadt portfóliót, és persze bízni abban, hogy az idén felállt eszközkezelőnek minél kevesebb ingatlanja lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.