A média számos műhelyében napról napra folyik a harc a felszínen maradásért, a Class FM ellenben mindenki által irigyelt pozíciónak örvendhet. A Neo FM elnémulásával ugyanis abszolút vezető pozícióba került az országos kereskedelmi rádiós piacon. A hallgatók választási lehetősége ezzel jelentősen mérséklődött, a reklámbevételek pedig – szintén torzult módon – egyre inkább egy irányba áramlanak.
Ráadásul a médiahatóság addig nem is pályáztathatja meg a gazdátlanul maradt frekvenciát, amíg a Neo FM képviselőivel nem zárul le a per. A követhetetlen jogi huzavona még beláthatatlan ideig elhúzódhat, ami pedig olyan versenyelőnyt jelent a jobboldali médiabirodalomhoz sorolt Class FM-nek, amit hosszú évek alatt sem lehet majd behozni.
A Műsorszolgáltatók Egyesületének legutóbbi felmérése szerint 2011-ben összességében tovább csökkentek a reklámbevételek, miközben a rádiók reklámbevétele, illetve a nem földi sugárzású televíziók reklámbevétele nőtt. Ugyanakkor a szakemberek állítják: a rádió mint reklámeszköz még mindig jelentősen alulértékelt a teljesítményéhez képest, hiszen naponta akár 6 millió embert informál és szórakoztat. Ezt azonban nem tükrözi híven a reklámtortából kihasított szelete.
A reggeli és az esti dugókban araszolók milliói tekernek valamelyik még fogható rádióra, ezért a politikának, a kormánynak, az államnak megint fontos volt, hogy a maga képére alakítsa a magyarországi rádiózás helyzetét. Csak remélni lehet, hogy 2013-ban nem lesznek olyan – Európat is bejáró – frekvenciabotrányok, mint amilyenek a 2012-es évet jellemezték. Ehhez persze mind a hatóság, mind a rádiók tulajdonosai részéről egy teljesen új mentalitás kellene. Vagyis: csak betartható ajánlásokat kellene beleírni a pályázatokba, illetve azokat pártatlanul kellene elbírálni. Lehet persze irreális tervekkel előrukkolni és pártosan osztogatni a frekvenciákat, csak félő, hogy a végén nem marad hallgató.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.