Horváth András, XMS Apple Premium Reseller tulajdonos
„Szerintem már a kérdést is rosszul tesszük fel ebben a formában. Az Apple nem halt meg, hogy fel kelljen támadjon poraiból. Jelenleg a világ legnagyobb vállalata, ha például megnézzük a tőzsdén a piaci kapitalizációját. Az iPad mini bemutatása óta csökkent kicsit a profit, de még mindig irgalmatlanul sok pénzt keresnek, annyit, hogy nem is igazán tudnak mit kezdeni ennyivel. A most következő karácsonyi szezon egész biztosan nagyon erős negyedéve lesz az Apple-nek, most fognak bemutatni mindent, lesz iPhone 5C várhatóan iPhone 4 árban, jön iPhone 5S és új iPadek. Aztán jön 2014, ki tudja, mit tervez az Apple. iWatch? TV? Vagy valami, ami most még az eszünkbe sem jut? Én még nem temetném az Apple-t. Nagyon nem.”
Komáromi Zoltán, az IDC Magyarország ügyvezető igazgatója
„Az összkép vegyes, de temetni még korai lenne a vállalatot. Az Apple korábbi innovációs előnyéből származó game changer pozíciója az utóbbi időben meggyengült. A jelenlegi termékportfólió messziről sem annyira dinamikus, mint volt a 2012-es első felében, amikor az árfolyam elképesztőt növekedett. A továbbra is növekvő iPhone eladások és az iTunes bevételek, illetve a szeptemberre várt iPhone paletta bővítés még néhány hónapnyi időt mindenképpen adnak a vállalatnak ahhoz, hogy kirukkoljon egy újabb innovatív, gyors növekedést elérő termékkel. Ha ez 2014 elejéig nem történik meg, akkor újra fel lehet tenni a kérdést, hogy az Apple egy konszolidált piac, konszolidált vállalatává alakul-e.”
Kovács Péter, a Buda-Cash Brókerház nemzetközi üzletágvezetője
„Nyakunkon az Apple új termékbemutatója, szeptember 10-én debütálnak az iPhone5 új verziói. Az 5S az iPhone5 felturbózott változata, a merész lépés az 5C, amely alacsonyabb tudásszintű, de a korábbi modelleknél jóval olcsóbb lesz. Az olcsóbb kategóriájú készüléket elsősorban a kínai piacra szánják, amelyen a társaság árbevétele az utóbbi időben jelentősen csökkent. Az Apple ezért partnerségre készül a China Mobile-lal, melynek jelenleg mintegy 740 millió előfizetője van, csaknem háromszor annyi, mint ahány embernek okostelefonja van az USA-ban. Az új modellek fogadtatása döntő lesz, hiszen a jelenlegi 500 dolláros részvényárfolyam egyfajta megelőlegezett bizalmat tükröz a piac részéről.”
Móró Tamás vezető stratéga, Concorde Értékpapír Zrt.
„Várhatóan szeptember 10-én mutatja be az Apple az iPhone új generációját. A kérdés az, hogy sikerül-e az új termékeknek ismét életet lehelni az Apple növekedési sztorijába, amely az elmúlt időszakban elég komoly törést szenvedett. A készülékek fogadtatása várhatóan pozitív lesz, de a nagy profitnövekedéshez valószínűleg az kellene, hogy a vásárlók ismét megrohamozzák az Apple boltokat, ezt pedig leginkább egy új design tudná katalizálni. Az Apple mellett szól ugyanakkor, hogy a zárt operációs rendszer köti a meglévő felhasználókat, akik hűségesek és nem szívesen váltanak másra. Így a nagy számú iPhone felhasználó készülékmegújítási kereslete már önmagában is el tudja »tartani« a céget.”
Pallag Róbert, a Generali Alapkezelő portfolió menedzsere
„Az intézményi portfóliónkban felülsúlyozzuk az Apple papírjait, mert a jelenlegi elemzői várakozásokat már nem tartjuk túlzottnak, ezek alapján pedig reális értékeltség mellett forognak a részvények. Az ősszel megjelenő újabb termékek hatását már elkezdte előre beárazni a piac, részben ez hozott pozitív fordulatot a legutóbbi gyorsjelentést követően. A társaságnak választ kell találnia az erős verseny miatt csökkenő profitmarzsokra – ennek egyik útja a Jobs-korszakra jellemző sikeres innováció lehet. Az Apple jelentős sajátrészvény-vásárlásokat hajt végre, a stabil osztalékhozam pedig támaszt adhat az árfolyamnak. A további felértékelődéshez azonban újabb, erős katalizátorokra lehet szükség.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.