Babos János, a Process Solutions Kft., partnere, ügyvezető igazgató:
Szerintem érdemes, a piac azonban kezd telítődni, ezért mindenképpen megfontoltan kell csinálni. Akár egy közepes méretű, 4-500 fős SSC is komoly munkaerőigényt tud támasztani, és érződik, hogy ez egyre komolyabb kihívást jelent. Nálunk jó a szakembergárda, a nagy európai nyelveket beszélő munkatársakat lehet találni. Azonban ha azoktól eltérő nyelvtudásra, emellett pedig például könyvelői vagy informatikai szakismeretekre van szükség, akkor nehezebb lehet a toborzás. Emellett kihívást jelenthet az alkalmazottak nem anyagi jellegű motiválása is. A több, mint 250 főt foglalkoztató budapesti irodánkban számos ügyfelet szolgálunk ki, és azt tapasztaljuk, hogy elégedettek a magyarok teljesítményével.
Joerg Bauer, a GE Magyarország elnöke:
Magyarország versenyelőnye a magasan képzett munkaerő és az elsőrangú infrastruktúra. Ehhez a GE esetében hozzájárul a több mint két évtizedes múltra visszatekintő hazai jelenlét is, amelynek köszönhetően az ország legnagyobb amerikai befektetőjeként és egyik legjelentősebb infrastruktúra szolgáltatójaként ma már 13 ezer munkatárssal dolgozunk itt. Nem véletlen tehát, hogy Budapest bizonyult a legjobb jelöltnek abban a belső versenyben, melynek eredményeként a magyar főváros lett a legújabb globális üzleti szolgáltató központunk székhelye. A növekedést támogató stratégiánk részét képező, több száz munkahelyet teremtő központ a cég üzletágainak nyújt szolgáltatásokat Európában és azon kívül is.
Loós András, a PwC Magyarország igazgatója:
Egyértelműen igen. Az SSC-szektor a magyar gazdaság egyik legsikeresebb és nemzetközileg legversenyképesebb ágazata, amely kevés figyelmet kap. Képzett munkaerő szempontjából a régió legjobbjai között vagyunk, az informatikai, telekommunikációs, logisztikai és közlekedési infrastruktúra is kiváló. A szektor jövőjét a munkabérköltség alakulása és a megfelelő képességekkel rendelkező munkaerő elérhetősége határozza meg. Magyarország kedvező helyszín új SSC-knek, főleg a magasabb hozzáadott értékű, komplex szolgáltatásokat nyújtóknak. Ezzel együtt is az országnak sokkal tudatosabban kellene pozícionálnia magát, és megtalálni azokat a területeket, ahol kiemelkedhet a közép-kelet-európai országok közül.
Magdalena Dopierala-Bősze, az IBM ISSC vezetője:
Magyarországon 10 évvel ezelőtt válaszoltunk először igennel erre a kérdésre. 2004-ben vágtunk bele, amikor ez a szegmens még kicsi volt itthon, ma már viszont 40 ezer embernek ad munkát. Minden évben megkérdeztük magunktól, vajon jövőre meddig tudunk terjeszkedni. Azt láttuk, hogy egyre több ügyfél, egyre többféle szolgáltatásra tart igényt, így mindig a fejlesztés mellett döntöttünk. A piac még mindig gyorsan növekszik, de ma már olyan magasak az elvárások az SSC-kel szemben, melyeket csak a képzett munkaerővel és fejlett technológiával rendelkező nagy szolgáltatóközpontok képesek kielégíteni. Aki most szeretne belevágni, annak azt tanácsolom, csak akkor tegye, ha ilyen háttérrel rendelkezik.
Suhajda Attila, a Magyar Szolgáltatóipari és Outsourcing Szövetség (HOA) elnöke:
Ha egy szóval szeretnék válaszolni, azt mondom, hogy feltétlenül! De ezt a véleményemet támasztja alá a HOA SSC felmérése is, mely szerint az itt lévő szolgáltató központok a következő két évben 16 százalékos bővülést terveznek. Az ország üzleti marketingjét azonban erősítenünk kell, mert érezhető némi elbizonytalanodás a befektetők körében, és kevés az új szereplő a piacon. Ha nem tudjuk megmutatni előnyeinket, nem ide fognak jönni. Ez a szektor befektetői szempontból nagyon egyszerű. Az üzleti szolgáltatásokban a legfőbb értékteremtő a jól képzett, nyelveket beszélő szakember. Ha ez megvan, jönnek, ha nincs, akkor nem, ezért most a szakember-utánpótlás biztosítása a legfőbb feladatunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.