Nem lehetett könnyű helyzetben a Magyar Telekom menedzsmentje, amikor meghozták döntésüket az 1700 fős leépítésről. Viszont az, hogy mégis megtették ezt a lépést, illetve az intézkedés indoklása azt mutatja, hogy a vállalatnál elfogytak az ötletek arra vonatkozóan, hogyan lehetne kisebb finomhangolásokkal visszafogni a kiadásokat, növelni a hatékonyságot. Pedig intézkedésekből nem volt hiány, folyamatosan keresték a lehetőségeket, bővítették a portfóliót, az energiakiskereskedelemtől az e-könyv értékesítésig számos területen jelent meg a vállalat, de úgy tűnik, ez sem volt elég.
Ennyi volt, elmentek a falig, most már drasztikus lépésekre van szükség ahhoz, hogy fenntartható maradjon a cég működése, és ezt mutassa a piac felé is, ami egy tőzsdei vállalkozás esetében kulcsfontosságú. Amikor ezen sorok születtek enyhe pluszban voltak a Telekom részvények a tegnapi záróárhoz képest, így nem lehetett megállapítani, hogy a befektetők hogyan értékelik a lépést. A jelentősen lecsökkentett szervezettől a hatékonyabb működés mellett azt várják, hogy rugalmasabban reagáljon a piaci változásokra. Ez önmagában pozitív üzenet is lehet, nem beszélve arról, hogy a létszámcsökkentés 12 milliárdos költsége mellett 15 milliárdos megtakarítással számolnak.
Az, hogy rendkívül kiélezett a verseny a távközlési piacon nem újdonság, a vezetékes szegmensben már nehéz nagyot dobni, a mobil ágazatban pedig az átalánydíjas csomagok tavalyi megjelenése igencsak érzékenyen érinthette a szolgáltatókat. Viszont ahogyan arra a Telekom közleményében is utalt, a külső környezet hatásai is szerepet játszottak ebben a döntésben. Egyértelmű, hogy az elmúlt években a távközlési ágazatot sújtó extraterhek, adók, a kevésbé kiszámítható hazai üzleti környezet rendkívüli kihívások elé állította ezeket a cégeket. Az első komoly reakció megérkezett, 1700 embert elküldenek, a kérdés már csak az, hogy a szektor többi vállalkozása mikor kényszerül hasonlóan drasztikus lépésekre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.