Nagy ígéretnek indult a szeptember végén megszűnő MPVI Mobil Zrt., az állami mobilszolgáltató a kormányzati szándékok szerint élénkítette volna a versenyt a piacon, így a fogyasztók olcsóbb és jobb minőségű szolgáltatásoknak örülhettek volna. Belekerült volna néhány tízmilliárd forintba ez is, amit végső soron maguk a tervek szerint igencsak elkényeztetett fogyasztók fizettek volna meg, de ez valószínűleg keveseket érdekelt volna a „mobilipari Kánaán” élvezése közben.
Franz Kafka valamelyik abszurd írásában olvasva az MPVI történetét talán még jól is szórakozhatnánk, ám az ügyet követve inkább szomorúságra van okunk. Főként, ha figyelembe vesszük, hogy a tényleges mobilszolgáltatást sohasem nyújtó cég összességében milliárdos nagyságrendű veszteséget termelt, ami lévén, hogy állami vállalatok által létrehozott társaságról van szó, az adófizetők zsebét terheli.
Méltán illene Kafka világába is az a tétel, ami igazán megdobta a vállalat tavalyi kiadásait. A mobilszolgáltatást soha nem végző, a 900 MHz-es frekvenciatenderen elnyert tartományokat sohasem használó cég ugyanis a múlt évben 600 millió forintot fizetett a Nemzet Média- és Hírközlési Hatóságnak frekvenciahasználati díjként. Hogy miért volt jó az államnak, hogy áttegyen egyik zsebéből pár százmillió forintot a másikba? Ez jó kérdés, és hivatalos magyarázat biztosan akad, azonban józanésszel szinte lehetetlen értelmes választ találni.
További, a jövőre vonatkozóan is izgalmas kérdés, hogy kell-e egyáltalán negyedik mobilszolgáltató Magyarországon? Németországban éppen zajlik az a folyamat, amelynek eredményeként négyről háromra csökken a mobilcégek száma. De akad közelebbi példa is, Ausztriában a múlt év elején ment végbe ez. Hogy mitől lesz akkor verseny, olcsóbb mobiltelefonálás? Nos, érdemes talán megfontolni olyan, jelenleg itthon úgy tűnik, unortodoxnak számító lépéseket, mint a különadók felszámolása, kiszámítható, stabil üzleti környezet megteremtése, a befektetések ösztönzése, esetleg bizonyos szolgáltatások áfakulcsának csökkentése.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.