Összesen 21 gyorsforgalmiút-fejlesztési projekt indul a 2008–13 közötti időszakban – tudta meg a Világgazdaság Reményik Kálmántól, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatójától. Ezek összhossza meghaladja a 464 kilométert. Közülük a legtöbbre, nyolc kiemelt projektre (142 kilométerre) az idén írták, illetve írják ki a kivitelezési pályázatot.
E beruházások forrása – a három PPP-ben megvalósuló kivételével – az Európai Unió, egy esetben a kohéziós alap, a többinél a Közlekedési operatív program (KÖZOP). Folyamatosan adják be a pályázati anyagokat Brüsszelnek, támogatási szerződést azonban még nem kötöttek, igaz, három már folyamatban van. A projektek befejezését 2009–2014 közöttre tervezik, a legtöbbet az elképzelések szerint 2010-ben adják át. Az idén startolók között több kiemelt projekt is van. Az M43-as 32 kilométernyi három szakaszára – közöttük a Tisza-hidat is tartalmazóra – már a kivitelezési szerződéseket is aláírták a nyertesekkel, a NIF Zrt. ebben a hónapban adja át a munkaterületeket. A Dunaújváros és Szekszárd közötti, PPP-ben megvalósuló M6-os pedig már épül. Kiírták az M31-esre (M0-s–M3-as között) is a közbeszerzést.
Várhatóan még júliusban kiírják a tendert az M0-s déli szektor M1-es–M6-os szakaszának kétszer háromsávosra bővítésére. További két szakaszának – M6-os–51-es 51-es–M5-ös – a fejlesztésére a pályázatokat októberben írják ki. A tervek szerint az M0-s autópálya 11-es és 10-es főút közötti, kilenc kilométeres szakaszának a munkálatai 2011-ben kezdődhetnek, és a beruházás 2014 októberére készülhet el.
Az M8-as két, összesen 75 kilométeres szakaszára 2011-ben írnak ki pályázatot. A projektek tervezett befejezése 2013. december. A 8-as főút térségében a gazdasági hatása miatt régóta várt sztráda építéséhez még döntések szükségesek. A végleges nyomvonalat 2013-ig kellene kijelölni. A leendő sztráda M7–Veszprém közötti szakaszának már megvan a környezetvédelmi engedélye. Vas megyében a Körmend– országhatár közötti pályarész környezetvédelmi határozatot kapott két nyomvonalra. A Veszprém– Körmend nyomvonal tervezett helye még vizsgálatra szorul.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.