BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az idén még nyolc sztrádaprojekt startol

Összesen 21 gyorsforgalmiút-fejlesztési projekt indul a 2008–13 közötti időszakban – tudta meg a Világgazdaság Reményik Kálmántól, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. elnök-vezérigazgatójától. Ezek összhossza meghaladja a 464 kilométert. Közülük a legtöbbre, nyolc kiemelt projektre (142 kilométerre) az idén írták, illetve írják ki a kivitelezési pályázatot.

E beruházások forrása – a három PPP-ben megvalósuló kivételével – az Európai Unió, egy esetben a kohéziós alap, a többinél a Közlekedési operatív program (KÖZOP). Folyamatosan adják be a pályázati anyagokat Brüsszelnek, támogatási szerződést azonban még nem kötöttek, igaz, három már folyamatban van. A projektek befejezését 2009–2014 közöttre tervezik, a legtöbbet az elképzelések szerint 2010-ben adják át. Az idén startolók között több kiemelt projekt is van. Az M43-as 32 kilométernyi három szakaszára – közöttük a Tisza-hidat is tartalmazóra – már a kivitelezési szerződéseket is aláírták a nyertesekkel, a NIF Zrt. ebben a hónapban adja át a munkaterületeket. A Dunaújváros és Szekszárd közötti, PPP-ben megvalósuló M6-os pedig már épül. Kiírták az M31-esre (M0-s–M3-as között) is a közbeszerzést.

Várhatóan még júliusban kiírják a tendert az M0-s déli szektor M1-es–M6-os szakaszának kétszer háromsávosra bővítésére. További két szakaszának – M6-os–51-es 51-es–M5-ös – a fejlesztésére a pályázatokat októberben írják ki. A tervek szerint az M0-s autópálya 11-es és 10-es főút közötti, kilenc kilométeres szakaszának a munkálatai 2011-ben kezdődhetnek, és a beruházás 2014 októberére készülhet el.

Az M8-as két, összesen 75 kilométeres szakaszára 2011-ben írnak ki pályázatot. A projektek tervezett befejezése 2013. december. A 8-as főút térségében a gazdasági hatása miatt régóta várt sztráda építéséhez még döntések szükségesek. A végleges nyomvonalat 2013-ig kellene kijelölni. A leendő sztráda M7–Veszprém közötti szakaszának már megvan a környezetvédelmi engedélye. Vas megyében a Körmend– országhatár közötti pályarész környezetvédelmi határozatot kapott két nyomvonalra. A Veszprém– Körmend nyomvonal tervezett helye még vizsgálatra szorul.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.