Eszerint a Németországban már érezhető és a célállomásokon még fenyegető drágulás miatt a lakosság nagyobbik hányada megváltoztatta nyaralási szokásait: sokan vannak, akik már egyáltalán nem utaznak el, vagy ha igen, akkor nem külföldre, mások pedig rövidebb és olcsóbb utakat terveznek.
A fontosabb célállomásokig való eljutáshoz azt ajánlja az ADAC, hogy az autósok számoljanak átlagosan 1,58 eurós literenkénti benzinárral, vagy literenként 1,53 eurós gázolajárral. Az üzemanyag-drágulás nemcsak a közúti közlekedést drágítja meg, mert – igénybevétel esetén – a kompok is mindenütt többe kerülnek. Spanyolországban egy lakókocsihely a kempingekben 18 százalékkal lett drágább, az adott tétel Hollandiában és Franciaországban is többe kerül, bár itt csak 7, illetve 6 százalékkal. A németek számára fontos sör ára a legnagyobb mértékben a törököknél ment feljebb, nem kevesebb, mint 49 százalékkal, de e célra az otthoni nyaralóhelyeken is 33 százalékkal többet kell kiadni.
Általános a drágulás olyan szolgáltatások körében is, mint például a strandokon a fekvőhelyek kölcsönzése, sőt a napozókrémek árai is meglódultak. A drágább nyaralás és üzemanyag-költségek hatásaival a német ipari és kereskedelmi kamara is foglalkozik.
A szervezet rámutat, hogy a külföldi utazások és a Németországba bevitt kőolaj együttes drágulása sem borítja fel a fizetési egyensúlyt, mert az energiahordozókat drágító államok és térségek – például Oroszország vagy a közel-keleti régió – a német ipari termékek hagyományosan fontos vásárlóinak számítanak, és a nagyobb bevételeikből növelik a német viszonylatú importjukat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.