Ez 0,7 százalékos aránynak felel meg, ami 2 százalékpontos javulás 2007-hez képest. Hasonló a helyzet a 0858-as számú dokumentumokkal. Az 1 millió 352 ezer bevallásból közel 1,3 millió nem tartalmazott semmilyen hibát, a hibátlan bevallások aránya 95,9 százalék volt, legalábbis a 2008. augusztus 7-i adatok szerint. Ez utóbbi szám tavalyhoz képest 11 százalékpontos javulásnak felel meg.
Ismeretes: a munkáltatóknak, kifizetőknek, valamint a kiegészítő tevékenységűnek nem minősülő egyéni vállalkozóknak 2006. óta havonta, a tárgyhót követő hónap 12-ig kell elektronikus úton teljesíteni bevallási kötelezettségüket. Az ügymenet könnyítése érdekében 2008-ra az APEH egy teljesen új járulék-bevallási szisztémát alakított ki. Mivel az adóhivatal kizárólag a hibátlan járulék-bevallásokból tud havi adatszolgáltatási kötelezettségének eleget tenni a nyugdíjbiztosítási igazgatási szerv, az egészségbiztosítás szerv, az állami foglalkoztatási szerv, a munkaügyi hatóság és a magánnyugdíj-pénztárak felé, ezért különösen fontos feladat, hogy a bevallások minél nagyobb arányban érkezzenek be hibátlanul – fogalmaz az adóhivatal csütörtöki közleménye.
A revizorok tapasztalata szerint az adózók körében mára elfogadottá vált a hibás bevallások elektronikus úton, javító bevallás beküldésével történő javítása. A javító bevallás szerepét ugyanakkor még gyakran összetévesztik a helyesbítő bevalláséval, így előfordul, hogy a javító bevallás nem ér célba. Az APEH ezért arra kéri az adózókat, figyeljenek arra, hogy a javító bevalláson a bevallás funkciójára utaló jelöléseket megfelelően töltsék ki, többek között az alapbevallás javításakor ne töltsék ki a helyesbítés kódkockát.
Az adóhatóság számára 2007. január 1-jétől új feladatot jelentett a magánnyugdíjpénztári tagdíjbevallások és -befizetések kezelése. Az adózók a bevallásban sokszor helytelen nyugdíjpénztári adónemkódot adnak meg. A téves pénztári adónemkódra könyvelt kötelezettség helyesbítésére önellenőrzés keretében van lehetőség. Ugyancsak az önellenőrzések számát növeli az a gondatlan alkalmazotti magatartás, amely következtében sokszor csak évek múlva jut a foglalkoztató tudomására, hogy a foglalkoztatottja magánnyugdíjpénztár tagja – áll az APEH közleményében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.