Az intézmények a mostani pénzügyi zavarok által még nem – vagy kevéssé – érintett országokból verbuválják gazdag szülők gyermekeit szigetországi képzésre, vagy esetenként maguk létesítenek testvériskolákat távoli országokban.
A törekvéseikhez erős hátszelet jelent az angol nyelv „lingua franca” státusza, és a szülők világszerte tapasztalható törekvése, hogy ezen a nyelven biztosítsanak képzést gyermekeiknek. A brit iskolák népszerűségét emellett a tudásalapú gazdaság térnyerésének jeleként értékelik az ottani oktatáspolitika szakemberei.
Mint a Financial Times rámutat, a világverseny által szorongatott brit gazdaságban a magániskolák éppen a globalizációban keresnek új mozgásteret maguknak. A tevékenységüket átfogó szervezet (Independent Schools Council) szerint az adott oktatási formában ez idő tájt 21 ezer olyan gyermeket oktatnak brit iskolákban, akiknek a szülei külföldön élnek. A jelenlegi utánpótlási forrásaik közül az egyik legfontosabb Kína, a másik Oroszország, ahol a magas energia- és nyersanyagárak termeltek ki egy tehetős, újgazdag réteget. A külföldi államokban élő, ide sorolható társadalmi csoportok számára utóbb további előnyt jelent a brit iskoláztatásban a fontnak az utóbbi időben tapasztalt gyengülése. Szintén új jelenség, hogy brit magániskolák külföldön létesítenek testvér-intézményeket, ahol kevésbé gazdag szülők is tudnak idegen nyelvű és idegen nyelven képzést nyújtatni a gyermekeiknek.
A Harrow magániskola egy-egy társintézményt hozott létre Kínában és Bangkokban. A Dulvich College nem kevesebb, mint 3 iskolát működtet Kínában. Az előző hónapban a Gordonstoun magániskola jelentette be, hogy gyorsan szeretne terjeszkedni, mindenekelőtt Indiában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.