A gazdasági környezet ismeretében egyáltalán nem meglepő eredményt a szervezet számszerűsített felméréssel is alátámasztotta. A több ezer fős minta alapján olyan eredmény jött ki, hogy a lakosság nagy része az idén szigorúan tervezett költségvetés alapján vág neki az ünnep előtti tolongásnak, és közben a lehető legkedvezőbb vásárlási lehetőségeket keresi.
Az NRF elemzői kimutatták, hogy a néhány hét óta elmélyülő gazdasági válság különösen óvatossá tette a fogyasztókat, szeptemberben három éve nem tapasztalt mértékű visszaesés következett be a kiskereskedelmi forgalomban. A megkérdezettek 40 százaléka kijelentette, hogy kifejezetten vadászik a kiárusításokra és a diszkont üzletekben meghirdetendő akciókra.
Miközben a várható ünnepi kiadások növekménye – ha egyáltalán – szokatlanul alacsony lesz, a válaszadók szerint az ajándékozás hajlam lassulását elsősorban a közvetlen hozzátartozók fogják megsínyleni, mert nekik a tavalyinál is kevesebbet szánnak a családtagok. Nem lesznek viszont ilyen fukarok az amerikaiak a barátokkal szemben, és a munkahelyi ajándékozási akciók során is ki akarnak tenni magukért. Fölöttébb szerény bevásárlási tervek mutathatók ki az idén a 18-24 évesek körében – hangoztatja a Reuters által ismertetett felmérésben az NRF.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.