Az új ukrán reklámtörvény értelmében tilos az alkoholos italok és dohányáruk fogyasztására ösztönző külső reklámok elhelyezése, ami azt jelenti, hogy sem utcai óriásplakátokon, sem a metróban nem népszerűsíthetők ezek a termékek. Az alkoholtermékek és dohányáruk a televízióban és a rádióban csak este 11 és reggel hat óra között reklámozhatók, de a tévében csak "némán", azaz a termék márkaneve nem hangozhat el, csak feliratként mutatható - írta kedden online kiadásában a kijevi Gyelo című gazdasági napilap.
A cikk szerint a korlátozó intézkedés hatályba lépésével a kültéri reklámozással foglalkozó cégek évi 20-25 millió dolláros veszteséggel számolhatnak, 2007-ben ugyanis ekkora bevételük származott az alkohol- és cigarettareklámokból az Ukrán Külső Reklámszövetség adatai szerint. A gazdasági válság közepette meglehetősen nehéz év elé néznek a kültéri reklámokat elhelyező ukrajnai vállalatok, jóllehet már két éve készülnek a megszorításokra, s 2005 óta felére, 14 százalékra csökkentették az alkohol- és dohányreklámok arányát - írta a lap.
Ugyanakkor az új évben nem tűnnek el köztéri sörreklámok, mivel Ukrajnában a sört nem sorolják sem az alkoholos, sem pedig a gyenge alkoholtartalmú italokhoz, jóllehet már a parlament előtt van az a törvénymódosító indítvány, amely - elfogadása esetén - a sört gyenge alkoholtartalmú itallá minősítené.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.