BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A fogyasztói társadalom végét látjuk?

Botorság lenne jóslatokba bocsátkozni a magyarországi reklámpiac ez évi alakulásával kapcsolatban

Botorság lenne jóslatokba bocsátkozni a magyarországi reklámpiac ez évi alakulásával kapcsolatban – állítják a szakemberek. Még kevésbé látható, mi lesz jövőre; abban legfeljebb reménykedni lehet, hogy 2010 a fordulat éve lesz a válság szempontjából, s a világ- és egyben a magyar gazdaság elindul felfelé az emelkedőn, magával húzva a reklámpiacot is.

Az elmúlt hónapokban a hirdetők érzékelhetően visszafogták a kommunikációs aktivitásukat, igaz, eltérő mértékben. Számos, a korábbi esztendőkben meghatározó, évi több százmillió forintot elköltő reklámpiaci játékos szabályosan nullára redukálta a költéseit, mások viszont alig-alig nyúltak a büdzséhez, sőt, vannak olyan cégek is, amelyek még fokozták is az aktivitásukat.

Ami az egyes reklámeszközök közötti arányokat illeti, a szakemberek szerint erős eltolódás figyelhető meg a promóciók és a vásárlásösztönzés irányába – a márkaépítés rovására. A vállalatok azonnali választ keresnek ugyanis a kereslet várt vagy már be is következett visszaesésére, és erre a legmegfelelőbb eszköznek a közvetlen vásárlásösztönzés tűnik számukra.

A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket - az összes mai cikkel együtt - egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.