Az agrártermékek termelőiár-szintje 2009 márciusában 26,8 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül a növényi termékek árszínvonala 35,1 százalékkal, az élő állatok és állati termékeké 5,2 százalékkal mérséklődött.
Az idei első három hónap átlagában az agrártermékek termelőiár-szintje 28,7 százalék kal csökkent, ami a növényi termékek árszínvonalának 38,5 százalékos, valamint az élő állatok és állati termékek árainak 4,5 százalékos mérséklődéséből adódik. Ugyanebben az időszakban a mezőgazdasági termelés ráfordítási árszintje 2,1 százalékkal volt alacsonyabb.
Márciusban a gabonafélék termelői ára 2008 márciusához viszonyítva valamivel több, mint a felére esett vissza. Ez a nagymértékű csökkenés (44,4 százalék) részben a 2007-ben indult jelentős áremelkedés korrekciója. Az olajnövények termelői ára márciusban 24,0 százalékkal mérséklődött az előző év márciusához viszonyítva, a 2008 márciusában mért, 61,9 százalékos tizenkét havi növekedés után. A burgonya termelői ára 2008 harmadik hónapjához képest 2,1 százalékkal növekedett. A zöldségfélék termelői ára 2009 márciusában az előző év azonos hónapjához viszonyítva 2,9 százalékkal csökkent. Ebben az időszakban a jelentősebb súlyú termékek közül a termesztett gomba és a paradicsom ára 20,8, illetve 14,1 százalékkal nőtt, a fejes káposztáé 44,9 százalékkal mérséklődött.
A gyümölcsök termelői árának 38,7 százalékos visszaesését túlnyomó részben az alma árának csökkenése okozta. A vágóállatok termelői árainak 2,2 százalékos növekedése főként a vágósertés árának 15,2 és a vágómarha árának ennél valamivel kisebb, 12,1 százalékos emelkedéséből, illetve a vágóbaromfi árának 10,4 százalékos csökkenéséből adódott. Az állati termékek árainak 19,5 százalékos mérséklődésén belül a 2008. márciusihoz viszonyítva az étkezési tyúktojás termelői ára 3,3 százalékkal nőtt, a tejé 26,8 százalékkal visszaesett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.