Az utazási szokásokban történő változásoknak megfelelően a közeli küldőpiacokra és a belföldi turizmus élénkítésére fókuszál a nemzeti turisztikai marketingszervezet, a távolabbi piacokon pedig fenntartó jellegű marketingtevékenységet végez. A szomszédos és közeli országokban folytatott kampányok mellett, a belföldi turizmus élénkítése és a hazai utazók itthon tartása érdekében az MT Zrt. erőteljes forgalomélénkítő kampányokat hajtson végre Magyarországon.
A válság miatt szükségessé vált az MT Zrt. üzleti tervének módosítása mivel a költségvetésében az eredetileg elfogadott – a tavalyival megegyező – öt milliárd forintos keretből 450 millió forintot zároltak , és a forint gyenge árfolyama tavalyhoz viszonyított drasztikus változása és az infláció is komoly veszteségeket okozott és okoz a társaságnak a külpiacokon. Niklai Ákos, az MT Zrt. elnöke korábban a Világgazdaság Online-nak elmondta, az árfolyamveszteség miatt 25-30 százalékkal költhetnek kevesebbet országreklámra.
A működés, s a marketingtevékenység területén elfogadott jelentős változtatások elsődleges célja, hogy a magyarországi turizmus a lehető legkisebb károkat szenvedje el a nemzetközi recesszió következtében, és a remélt élénkülés kezdetére ágazatunk jó pozícióba kerüljön. Ennek érdekében az MT Zrt. lemondott az idei évi béremelésről és további komoly takarékossági intézkedéseket is foganatosít a működésben. A marketingtevékenység új költségkereteit is a fenti elvek szerint határozták meg és további racionalizálást hajtanak végre a külképviseleti hálózatban: bezárják az MT Zrt. dublini külképviseletét és az írországi és nagy-britanniai marketingtevékenységet egyaránt a londoni külképviselet fogja ellátni a jövőben.
Az MT Zrt. külképviseleti hálózatának racionalizálása már korábban megkezdődött a válság hatásainak enyhítése érdekében: a tartósan magas euró és dollár árfolyam hatásai miatt, a Magyar Turizmus Zrt. februári igazgatósági ülésén már döntöttek az MT Zrt. tokiói külképviseletének bezárásáról és a Benelux államokban működő képviseletek összevonásáról. A holland piacon a marketingmunkát a jövőben brüsszeli központtal látja el az MT Zrt.
A japán piaci marketingtevékenység ellátásáról szintén más formában, továbbra is gondoskodik a társaság: a válság hatásainak ellensúlyozásában ugyanis fontos szerep jut a széles körű együttműködésnek a Magyar Turizmus Zrt. hazai és nemzetközi partnereivel, ezért szorosabbra fűzik kapcsolataikat az Európai Utazási Bizottsággal (ETC) és a Visegrádi Négyekkel. A két jelentős nemzetközi szervezettel együttműködve továbbra is folyamatosan jelen lesz Magyarország turisztikai kínálata a japán piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.