Horváth Zoltán megjegyezte: a Pannon Volánt nem érte váratlanul a kormány döntése, melyről azonban előzetesen nem folytattak részletekbe menő egyeztetéseket a volántársaságokkal. A cégek pedig még nem kapták meg a stratégia hivatalos anyagát.
A vezérigazgató szerint egyelőre nem világos, hogy a létrejövő regionális tanácsok honnan fogják tudni, milyenek az igények, amelyek alapján megrendelik a közlekedési szolgáltatásokat. Nem tudni azt sem, hogy a volántársaságok a tanácsokkal, vagy az eddigi gyakorlat alapján az illetékes szaktárcával szerződnek majd közszolgáltatásról.
Horváth Zoltán azt mondta, kérdés, készültek-e számítások például arról, milyen kapacitásigények vannak egyes települések között, továbbá egy adott vonalon a vasúti szárnyvonalak működtetése, vagy buszjáratok közlekedtetése lenne kifizetődőbb.
A 97 százalékban állami tulajdonú, 840 embert foglalkoztató, 300 baranyai települést érintően helyközi, Komlón, Mohácson, Siklóson és Szigetváron helyi járatú utaztatást is végző Pannon Volán tavaly mintegy 7 milliárd forint árbevétel mellett 85 millió forint nyereséggel zárt, s az idén is hasonló, de a legrosszabb esetben nulla körüli eredményre számít.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.