BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már alig hat a válság a élelmiszer-kiskereskedelemre

Lelassultak a recesszió hatásai az élelmiszer-kiskereskedelemre, a világ tíz nagy piacán. Májusban már nem fordultak többen a kereskedelmi márkákhoz, és a promóciós vásárlások aránya sem emelkedett, az előző hónaphoz képest.

Ugyanakkor a fogyasztók hónapról hónapra növekvő aránya váltott alacsonyabb árakat kínáló üzletre. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat „Economic Current” című, legújabb jelentése a havi trendekről.

A közvélemény érdeklődésének csökkenését bizonyítja, hogy a recesszióval foglalkozó blog bejegyzések hét ország átlagában 47 százalékkal csökkentek idén júniusban, márciushoz képest.

A vizsgált országok átlagában az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma a decemberi csökkenés után, idén minden hónapban változatlan maradt, a tavalyi hasonló hónaphoz viszonyítva.

Értékben viszont mindegyik hónapban állandó, kismértékű növekedés tapasztalható, az előző évi hasonló időszakokhoz képest. Kivéve Nagy-Britanniát, ahol a piac bővülése tavaly július óta minden hónapban meghaladta az 5 százalékot, az előző évi hasonló hónapokhoz képest.

A vizsgált nagy európai piacok közül májusban legkevésbé Franciaországban változtak a vásárlási szokások, áprilishoz képest. Legnagyobb mértékben pedig Olaszországban, ahol jelentősen nőtt az olyan fogyasztók aránya, akik alacsonyabb árakat kínáló üzletekre váltottak, illetve kereskedelmi márkás árukat vásároltak. Többen lettek azok is, akik a korábbihoz képest gyakrabban járnak vásárolni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.