Kamal Nath közúti szállítási és autópálya-ügyi miniszter hétfőn elmondta: tavaly májusban, amikor hivatalba lépett, naponta 2 kilométer út épült, azóta pedig napi 9 kilométerre gyorsult a tempó. "Március-április körül elérjük a napi 20 kilométeres átalagot" - mondta a miniszter. Ez szükséges ahhoz, hogy teljesüljön az év egészére 7.000 kilométer új út - főként főút és autópálya - megépítését előirányzó terv tette hozzá.
A kormány összesen 500 milliárd dollár értékű forrást kíván bevonni a közlekedési hálózat - az utak mellett a kikötők, repterek és a vasút - fejlesztésébe. Ennek harmadát a magánszféra biztosítaná a tervek szerint. A fejlesztés célja, hogy 2011-re éves szinten 9 százalékra gyorsuljon a hazai össztermék (GDP) növekedési üteme. 2009 utolsó negyedévében a világméretű gazdasági válság dacára 7,9 százalékkal nőtt az indiai GDP.
A 3,4 millió kilométeres indiai úthálózat a második legnagyobb a világon, de csupán 2 százaléka országos főút vagy autópálya, mégis ezeken zajlik a közúti forgalom 40 százaléka. A túlnyomórészt kétsávos aszfaltútból vagy szilárd burkolat nélküli útból álló hálózaton zajlik a teljes indiai teherforgalom 70, a személyforgalomnak pedig 85 százaléka, óránként mindössze 50 kilométeres átlagsebességgel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.