BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarlósé lesz minden döntés a fővárosban

Folytatódik Budapest és a kerületek csatája: a fővárosi vagyontárgyak kezelésénél komoly centralizációra kerül sor, szinte minden tulajdonosi jog gyakorlása Tarlós Istváné lehet. A közlekedésszervezésben ellenben maradt a patthelyzet.

Újabb lépést tesz a központosítás felé a budapesti városirányítás. A főváros vagyontárgyai jelentősebb részének tulajdonosi jogát a közgyűlés helyett a főpolgármester gyakorolná, ha a Fővárosi Közgyűlés a jövő szerdán megszavazza az erről szóló rendeletet. A gazdálkodás egyszerűsödése, átláthatóbbá tétele a célja annak a rendelettervnek, amelyet György István főpolgármester-helyettes nyújtott be. Az egyszerűsítés valóban jelentős, egyszemélyi lesz: a testülettől, illetve a gazdasági bizottságtól a legtöbb tulajdonosi jog átkerül a főpolgármester döntési körébe.

A főváros tulajdonában álló közterületeken, legyen szó akár felszíni, felszín alatti építményekről, akár közművekről, eddig a Fővárosi Közgyűlés döntött, ha új építményt akartak felállítani vagy a meglévőket bővíteni, illetve áthelyezni, s ők határoztak arról is, mekkora ellenszolgáltatást kérjenek. Ez mostantól Tarlós István főpolgármester feladata lenne. Szintén hozzá kerül át minden döntési jog az elektronikus hírközlési berendezésekkel és a hozzájuk tartozó építményekkel kapcsolatban 50 millió forintos értékhatárig. Az építési engedély kiadása ezeknél korábban a gazdasági bizottság feladata volt.

Tovább tart ellenben a budapesti városvezetés és a kerületek közti patthelyzet a budai fonódó villamosok ügyében. A BKV tegnap adta ki friss, 2011-es paraméterkönyvét; ebben minden olyan villamosvonalnál, amelyet meghosszabbítanának, ha megvalósulna a főváros terve, a mostani útvonal szerepel. A megoldási határidő azonban vészesen közelít, igaz, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség március 31-ről május 31-re tolta ki azt a határidőt, ameddig a II. kerület önkormányzatától meg kell szerezni az építési engedélyt. E nélkül a teljes európai uniós támogatástól – 5,4 milliárd forint – elesne a város. Így a beruházás gyakorlatilag lehetetlenné válna, mivel ez az összes költségének a 80 százaléka.

A kerület és a főváros csörtéje elsősorban gazdasági jellegű: a tömegközlekedés erősítése a BKV és így Budapest anyagi pozícióit javítaná, a mostani rendszer fenntartásával viszont többen ülnének autóba. Rogán Antal V. kerületi és Kósa Lajos debreceni polgármester tavaly nyári javaslata után a parkolás ügye a kerületi önkormányzatokhoz tartozik. Annak az elképzelésnek pedig, amelyet a II. kerületi önkormányzat támogat, a legnagyobb nyertese a Centrum Parkoló Zrt. lenne, ez a cég üzemelteti ugyanis a kerület parkolását.

Új bvk-vezető

Szintén szerdán döntenek a Budapesti Városüzemeltetési Központ (BVK) új vezetőjének személyéről. László György, az előző vezérigazgató a hónap elején mondott le magánokokra hivatkozva. Ő volt az egyik azon fővárosi cégvezetők közül, akikről György István egy sajtótájékoztatóján azt mondta, hogy üzleti körök és más érdekcsoportok folyamatosan támadás alatt tartják. Az utód személyéről zárt ülésen fog dönteni a közgyűlés. A BVK-nál kérdésünkre úgy tájékoztattak, még nem nyilvános az információ, kit jelölt Tarlós István.




Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.