Bár New York és London után Szingapúr a harmadik legversenyképesebb város az Economist Intelligence Unit adatai alapján, a harminc legjobb helyezést elérő város közül huszonnégy Európában vagy az Egyesült Államokban található.
Ugyanakkor az átrendeződés megfigyelhető a felmérés gazdasági erőre vonatkozó paraméterét tekintve. A gazdasági szempontból legerősebbnek számító városok top húszas listáján mindössze öt, Ázsián kívüli helyszín található. A tizenkét, vezető kínai város között szerepel többek között Sencsen, Tiancsin és Dalian. A legerősebb harminckét ázsiai város a prognózis szerint legalább 5 százalékos gazdasági növekedést produkál 2016-ig, tizenkettő pedig a 10 százalékos rátát is eléri közülük.
Ugyanakkor az emberi erőforrást tekintve továbbra is az amerikai és európai városok uralkodnak, csakúgy, mint a kulturális tevékenységek és az általános életminőség viszonylatában. Szintén a fejlett országok mellett szólnak az olyan, a fejlődőknél még megoldatlan problémák, mint a környezetszennyezés csökkentése, illetve az, hogy a hatalmas infrastrukturális beruházásokról a "lágyabb" területekre, például az oktatásba tereljék át a forrásokat.
Érdekesség, hogy a feltételezésekkel ellentétben nem a metropoliszok, hanem a kisebb, 2-5 millió lakosú városok lesznek a fejlődés motorjai. Gazdasági erő szempontjából az EIU által monitorozott huszonhárom megaváros közül csak kilenc jutott be a top harmincba. Mi több, a jelek szerint nincs összefüggés a város mérete és a versenyképesség között, így kerülhet be a legjobbak közé a 36 millió lakosú Tokió és az 1,2 milliós Zürich is. Ugyanakkor a megfelelő népsűrűség egyértelműen hozzájárul a versenyképességhez a felmérés szerint.
Budapest a huszonharmadik helyen áll a csak európai városokat magába foglaló listán, míg a globális felsorolásban az ötvenötödik helyet foglalja el. A magyar fővárost a régiós versenytársak közül Prága és Varsó is megelőzi, az összpontszámot tekintve Lisszabonhoz és Moszkvához áll közel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.