"Bizonyos vagyok benne, hogy a kormány a városvezetéssel együttműködve ez évben megtalálja és együtt biztosítja a forrást a 3-as metró felújításának kivitelezésére" - fogalmazott Tarlós István az MTI-hez szombaton eljuttatott közleményben.
Mint írta, a 3-as metró felújításának tervezésére a főváros konkrétan 635 millió forint uniós támogatásban részesült. A szerelvények becsült költsége 60-90 milliárd, az infrastruktúra felújítása további mintegy 100 milliárd forint.
Tarlós István közleménye szerint a 3-as metróval kapcsolatos munkálatok megindítása műszaki okokból nem halasztható tovább. Mint olvasható, hivatalba lépése óta szorgalmazza, és a városvezetés a BKV, valamint a BKK közreműködésével előkészítette a felújítást.
A Miniszterelnökséghez az előző kormányzati ciklus idején eljuttatták a részletes, mintegy ezer oldalas előkészítő anyagot, költségbecsléssel együtt - írta a főpolgármester, aki szerint "a 3-as metró problémája nem politikai vagy kommunikációs csata kérdése".
"Ez a közlekedési viszonylat nagyobb személyforgalmat bonyolít le, mint a MÁV. Biztonságos működése nem kizárólagos budapesti érdek, hanem ennél lényegesen több. 1981 óta - ideértve a rendszerváltás utáni 20 évet is - az illetékesek semmilyen érdemi lépést nem tettek sem a szerelvények, sem az infrastruktúra felújítása érdekében" - olvasható a közleményben.
A Szegeden szerkesztett delmagyar.hu beszámolója szerint Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a pénteki hódmezővásárhelyi közmeghallgatáson arról beszélt, hogy a budapesti 3-as metró felújítására a kormány idén márciusában garanciát vállalt, és támogatja.
A hírportál tudósítása szerint a politikus kifejtette, sajnos, az ehhez szükséges anyagokat a főváros a mai napig nem tudta elkészíteni. A Miniszterelnökség vezetője úgy fogalmazott, Tarlós Istvánnak is lobbiznia kellene Brüsszelben, mint ahogy azt elődje, Demszky Gábor tette.
Lázár János leszögezte: a Miniszterelnökség nem akar beszállni az önkormányzati választások kampányába, csatározásába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.