A lap szerint egy kilométer így 5,5 milliárd forintba kerül, ami jóval magasabb, mint a hasonló projecteknél kitűzött 2 milliárd körüli átlagár. Az összeg azért is meglepő, mert tavaly még csak nettó 110,7 milliárd forintot ítéltek oda a beruházásra, ami bruttósítva is jó 20 milliárddal kevesebb a szerdai közlönyben megjelent számnál. Ráadásul több pénzből kevesebbre telik, hiszen a határozat szerint az M8–M4 elválási csomópont sem épül meg.
Az építők között ott van a Közgép is, a cég konzorciumban vesz részt a projekt második szakaszában, ahol egy Tisza-hidat is építenek.
Tavaly még nettó 110 milliárd forintba került volna ennek a három szakasznak a megépítése, amit részben a hazai költségvetés is finnanszírozott volna. A magas költséget akkor a kormány részéről Németh Miklósné azzal magyarázta, hogy az M4-es ezen része keresztezi a Zagyvát és a Tiszát, ezért egy 170 és egy 760 méter hosszúságú hidat is kell építeni. Növeli az árat az is, hogy "a területen a folyók árterei miatt rosszak a talajviszonyok, a töltés építése rendkívül költséges". Ráadásul az építkezés egy részén szigorúbb környezetvédelmi előírásokat kell betartani.
A
13, 4 km hosszú első szakaszt a CHSM Konzorcium építheti, ami Colas
Hungária Zrt.-t és SWIETELSKY Magyarország Kft.-t takarja). A második
szakasz éíti a Közgép + A-Híd Építő Zrt. csoportosulás, vagyis az
Acél-Híd Konzorcium. Ezen a szakaszon építik meg a Tisza-hidat és még
egy ártéri hidat is. Az utolsó Fegyvernekig tartó 13,2 km-es szakaszt
pedig a STRABAG Általános Építő Kft. kapta meg.
A szerdán megjelent közlönyben lévő határozat szerint a finanszírozás szerkezete és összege is változik. teljes egészében uniós forrásból több mint bruttó 160 milliárd forintot költenek a szakaszra, amely több mint 20 milliárddal meghaladja az egy évvel ezelőtti összeget. Ráadásul a határozat a beruházás műszaki tartalmát is átírja. Az M8-M4-es elválási csomópont nem épül meg.
Az Origo érdeklődőtt a Fejlesztési Minisztériumnál is, hogy miért volt szükség a projekt keretének megemelésére, hogy mi lesz az M4-M8 elválási csomóponttal, valamint, hogy miért teljes egészében uniós forrásból történik a finanszírozás, ha korábban arról volt szó, részben a költségvetés fizeti. A portál nem kapott választ kérdéseire.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.