A Prezi, a Ustream, az NNG és a LogMeIn magyar világcégek által létrehozott Bridge Budapest nonprofit szervezet harmadik éve térképezi fel a 20-35 évesek karrier elképzelését. A Kutatólabor által készített reprezentatív felmérésből még mindig ellentmondásos kép rajzolódik ki: míg elvben vonzó az önállóság, jövőképüket általánosságban a kockázatkerülés és biztonságvágy határozza meg.
A 20-35 évesek kétharmada (65 százalék) gondolt már arra, hogy saját vállalkozásából is megélhetne és fele (48 százalék) kifejezetten gyakran gondolkodik saját vállalkozás indításán. De hiába az álmok, mindennek ellenére a fiatalok többsége 10 év múlva alkalmazottként látja magát, csak minden negyedik fiatal (25 százalék) képzeli el magát saját vállalkozásban. A fiatalok 81 százaléka átlagos megélhetést biztosító, de biztosabb munkahelyet választana a kockázatossal szemben. A vállalkozói szemlélet alapattitűdjei tehát csak egy szűk rétegre jellemzők: továbbra is a budapesti tanulók többsége az, aki a bizonytalan, ám nagyobb jövedelmet nyújtó munkát választaná.
A fiatalok hazai karriervárakozása javult a 2013-as adatokhoz képest. A fiatalok 58 százaléka elégedett jelenlegi munkájával, idén már 65 százalékuk biztos hazai elhelyezkedésre számít. 85 százalék biztos benne, hogy sikeres lesz az életében. A sikerhez szerintük inkább jó kapcsolatok, mint tudás és teljesítmény számítanak, ugyanakkor azt gondolják, hogy mindenki maga felelős saját boldogulásáért.
A magyar startupok egyre ismertebbek és vonzóbbak a fiatalok körében. Az alkalmazotti létet választók 12 százaléka legszívesebben startupnál dolgozna, ugyanannyian, mint a KKV szektort megjelölő válaszadók. A többiek (73 százalék) nagyvállalatnál dolgoznának szívesen. Míg 2013-ban 12 százalék ismert olyan világhírű nagyvállalatot, mely Magyarországról indult el, idén már 27 százalék adott pozitív választ.
A külföldi munka tervezésében nem történt érdemi változás tavalyhoz képest: a fiatalok 48 százaléka hajlandó lenne, 41 százalékuk pedig kifejezetten szeretne külföldön dolgozni a következő 5-10 évben. Főbb motivációjuk továbbra is a magasabb jövedelem, a tapasztalatszerzés és a nyelvtanulás lehetősége.
A Bridge Budapest kutatásáról A kérdőíves vizsgálat telefonos megkérdezéssel, standard kérdőívek segítségével zajlott, összesen 800 fő 20 és 35 év közötti magyarországi lakos megkérdezésével. Az adatfelvételt a Kutatólabor végezte 2015. tavaszán. A felmérésbe bevont személyek nem, életkori csoportok és régió szerinti összetétele megbízhatóan reprezentálja a hazai lakosság hasonló ismérvek szerinti összetételét.
A Bridge Budapest kutatásáról A kérdőíves vizsgálat telefonos megkérdezéssel, standard kérdőívek segítségével zajlott, összesen 800 fő 20 és 35 év közötti magyarországi lakos megkérdezésével. Az adatfelvételt a Kutatólabor végezte 2015. tavaszán. A felmérésbe bevont személyek nem, életkori csoportok és régió szerinti összetétele megbízhatóan reprezentálja a hazai lakosság hasonló ismérvek szerinti összetételét. -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.