A főváros szerdán elfogadott 2016-os büdzséje egy végrehajtható költségvetés - mondta Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón. A főváros idei költségvetésében a műkési bevétele egymilliárd forinttal haladják meg a 198,5 milliárd forintos működési kiadásokat. Így tehát nem kerülnek veszélybe a fővárosban a szolgáltatások. A főváros teljes bevétele ugyan 228 milliárd forint, miközben a kiadása 313 milliárd, de a 85 milliárd forintos hiányból 70 milliárd forint úgynevezett forrás maradvány formájában rendelkezésre áll, és a 15 milliárd forintra is van fedezet. A még hiányzó 15 milliárd forint pedig az Önkormányzati Infrastruktúra-fejlesztési Program hiteléből származik.
Nem lesz zűrzavar, sőt az utazóközönség semmit sem fog érzékelni abból, hogy az állam visszaveszi a budapesti agglomerációs járatok üzemeltetését – emelte ki Tarlós, aki azt is elmondta, hogy a kormány vállalta: januártól megtéríti a szolgáltatást, előleget is folyósított, a főváros pedig a technikai eljárások befejezéséig változatlanul biztosítja a szolgáltatást. Tarlós nem számít arra, hogy az agglomerációs járatok állami átvétele miatt változna az összeg, amit a kormány ütemezetten a budapesti közösségi közlekedés támogatása szán – válaszolta a Világgazdaságnak a főpolgármester. (Ez tavaly 24 milliárd forint volt, idén pedig 18 milliárd forint lesz). Tarlós azért is „erősen küzd”, hogy a főváros legalább minimális kompenzációt kapjon a 65 év felettiek díjmenetes utaztatásáért, ez ugyanis több mint nyolc milliárd forintjába kerül a fővárosnak.
Az M3-as metróvonal infrastruktúrája felújításának végső határideje 2019. szeptember 30 – mondta Tarlós, hozzátéve, hogy a szerelvények felújítása hamarabb befejeződik, azok rekonstrukciója már zajlik. Az első két felújított szerelvény már június körül érkezik Budapestre. A főváros és a BKK között létrejött fejlesztési megállapodás alapján januárjára elkészült a kivitelezési tenderdokumentáció összeállítása. E feladat ellátására 1,5 milliárd fordítható. A fővárosi közgyűlés szerdai döntésével mód nyílt a kiviteli tervek elkészíttetésére, mintegy kétmilliárd forint értékben – tette hozzá Tarlós. Az infrastruktúra fejlesztést uniós forrásból finanszíroznák, ehhez azonban még hiányzik a főváros és a kormány közötti szerződés. „Arra törekszünk, hogy ezt március végén vagy április elején megkössük” – mondta Tarlós, de ahhoz, hogy az unió állja a költségeket, Brüsszelnek is jóvá kell hagynia a projektet. (Ennek tervezett időpontja nem ismert).
Az M3-as infrastruktúrájának felújítása alatt autóbuszok szállítják majd az utasokat. A tervek szerint szerdán erről is tárgyalt volna a közgyűlés, de végül lekerült a napirendről. Azért nem született döntés, mert azt mérlegelik, hogy autóbuszokat vagy szolgáltatást vásároljon-e a főváros, pontosabban a közlekedési társaság – mondta Tarlós, aki ennek kapcsán fontosnak tartaná a munkahelyek megőrzését. (Elképzelhető olyan konstrukció, hogy a BKV nem kész, csak részben kész buszokat venne, amiket a BKV szakemberei szerelnék össze. Ilyen konstrukcióban vásárolta már a cég „buszokat”). A közgyűlés várhatóan március végéig dönt a beszerzésről – mondta Tarlós.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.